Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • درخواست عنان از شورای امنیت برای حفاظت از کودکان در درگیریهای مسلحانه درخواست عنان از شورای امنیت برای حفاظت از کودکان در درگیریهای مسلحانه
    چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۸۵ ساعت ۱۰:۲۰

    کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدام شورای امنیت برای حفاظت از جان کودکان در جریان درگیریهای مسلحانه در کشورها شد. عنان شب گذشته در شورای امنیت گفت که اعضای سازمان ملل ظرف دهه گذشته از طریق تصویب قوانین جدید، تحقیقات و محاکمه برای محافظت از کودکان در درگیریهای مسلحانه اقدامات فراوانی انجام داده‌اند ولی این تنها اول کار است و اقدامات بسیار دیگری باید انجام شود. موضوع بحث سه شنبه شورای امنیت به مواردی مانند جذب نیرو از میان کودکان برای درگی

    کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدام شورای امنیت برای حفاظت از جان کودکان در جریان درگیریهای مسلحانه در کشورها شد. عنان شب گذشته در شورای امنیت گفت که اعضای سازمان ملل ظرف دهه گذشته از طریق تصویب قوانین جدید، تحقیقات و محاکمه برای محافظت از کودکان در درگیریهای مسلحانه اقدامات فراوانی انجام داده‌اند ولی این تنها اول کار است و اقدامات بسیار دیگری باید انجام شود. موضوع بحث سه شنبه شورای امنیت به مواردی مانند جذب نیرو از میان کودکان برای درگیریهای مسلحانه، قتل، شکنجه یا سوء‌استفاده جنسی از کودکان اختصاص داشت که در گزارش عنان به آنها اشاره ‌شده بود. شورای امنیت نیز در نهایت تعهد خود برای حفاظت از کودکان را مجددا مورد تاکید قرار داد. عنان تصریح کرد: ظرف ‪ ۱۰‬سال گذشته این مسئله را در دستور کار جهانی قرار داده‌ایم. از سال ‪ ۱۹۹۸‬وقتی که اولین نماینده ویژه برای حفاظت از کودکان در درگیریهای مسلحانه شروع به کار کرد و شورا اولین جلسه خود را در این زمینه داشت، این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته اگرچه هنوز به عمق این مشکل نرسیده‌ایم. وی ابراز امیدواری کرد که شورا تلاشهای خود را مستحکم‌تر تا بتواند به تمامی موارد نقض حقوق کودکان در درگیریهای مسلحانه رسیدگی کند. یونیسف نیز همزمان نگرانی عمیق خود را از درگیریهایی که در چندین کشور ایجاد شده اعلام کرد و «آن ونمان» رئیس اجرایی این صندوق با اشاره به مناطق اشغالی فلسطین گفت که در سال جاری ‪ ۱۱۹‬کودک فلسطینی بر اثر حملات اسرائیلی‌ها کشته شدند که در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

    یونیسف نیز همزمان نگرانی عمیق خود را از درگیریهایی که در چندین کشور ایجاد شده اعلام کرد و «آن ونمان» رئیس اجرایی این صندوق با اشاره به مناطق اشغالی فلسطین گفت که در سال جاری ‪ ۱۱۹‬کودک فلسطینی بر اثر حملات اسرائیلی‌ها کشته شدند که در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.
    ونمان تصریح کرد: پیشرفتهایی ظرف ‪ ۱۰‬سال گذشته حاصل شده ولی باید تعهد خود را نسبت به کودکانی که با این اعمال غیر قابل قبول صدمه می بینند ،مجددا اعلام کنیم. « گابریل اولینگ اولانگ» نماینده نهاد «حفظ کودکان» همراه دیپلماتهای بیش از ‪ ۴۰‬کشور در این نشست سخنرانی کردند. شورای امنیت دراین نشست خود قویا ادامه جذب نیرو از میان کودکان ، تجاوز و سایر آزارهای جنسی ، آدم ربایی را محکوم کرد.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 7269
    دفعات دیده شده: ۹۵۰ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش