Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • نتایج رزمایش پیامبراعظم(ص) : نمایش اقتدار و عزم ملی نتایج رزمایش پیامبراعظم(ص) : نمایش اقتدار و عزم ملی
    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵ ساعت ۱۱:۵۶

    فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در رزمایش پیامبراعظم(ص) اقتدار و عزم ملی برای دفاع از منافع ملی به‌نمایش گذاشته شد. سردار سرتیپ پاسدار سید یحیی رحیم صفوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در قرارگاه ثارالله افزود:((( این رزمایش برای نشان دادن اقتدار و عزم ملی برای دفاع از منافع ملی و دفاع همه جانبه در برابر هرگونه تهدیدات احتمالی برگزار شد. ))) فرمانده کل سپاه با اشاره به آزمایش تجهیزات ، فناوری‌ها و سلاحهای جدید ایران گفت: قسمتی از تجهیزا

    فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در رزمایش پیامبراعظم(ص) اقتدار و عزم ملی برای دفاع از منافع ملی به‌نمایش گذاشته شد. سردار سرتیپ پاسدار سید یحیی رحیم صفوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در قرارگاه ثارالله افزود: این رزمایش برای نشان دادن اقتدار و عزم ملی برای دفاع از منافع ملی و دفاع همه جانبه در برابر هرگونه تهدیدات احتمالی برگزار شد.

    این رزمایش برای نشان دادن اقتدار و عزم ملی برای دفاع از منافع ملی و دفاع همه جانبه در برابر هرگونه تهدیدات احتمالی برگزار شد.
    فرمانده کل سپاه با اشاره به آزمایش تجهیزات ، فناوری‌ها و سلاحهای جدید ایران گفت: قسمتی از تجهیزات ، فناوری‌ها و سلاحهای جدید ساخته شده در ایران توسط نیروهای چهارگانه سپاه به‌نمایش گذاشته شد. وی این رزمایش را منحصربه فرد دانست و گفت: با به‌نمایش گذاشتن توانمندیهای جدید و هماهنگی‌های چهار نیروی سپاه و تنوع بکارگیری جنگ نامتقارن و نبرد علوی در این رزمایش می‌توان این رزمایش را منحصر به فرد دانست. فرمانده کل سپاه افزود: ابعاد فشرده و گسترده این رزمایش بی‌سابقه بود که از آن جمله می‌توان به آمادگی چهار نیروی هوایی، دریایی ، زمینی و مقاومت بسیج طی سه روز برای حضور در این رزمایش اشاره کرد. صفوی گفت: این نیروها توانستند رزمایش پیامبر اعظم (ص) را در مقیاس ‪ ۷۳۰‬هزار کیلومتر مربع در ‪ ۱۴‬استان کشور ( عمدتا در استانهای مرزی) و در عمق یک هزار و ‪ ۴۰۰‬کیلومتری به‌نمایش بگذارند. وی با اشاره به تاثیرگذاری بازتابهای منطقه‌ای و بین‌المللی این رزمایش گفت: به نظر می‌رسد این رزمایش در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بازتابهای مثبتی داشته است. فرمانده کل سپاه افزود: پیامهای این رزمایش را دشمنان فرامنطقه‌ای و دوستان ایران به خوبی دریافت کردند. وی افزود: چگونگی این هماهنگی عملیاتی و عملیات مشترک در راستای استراتژی دفاعی و بازدارندگی سپاه ، بیان‌کننده قدرت مدیریت سپاه در جنگهای احتمالی (دریاپایه ، هواپایه و زمینی) است. صفوی ، درباره تفاوت دیگر این رزمایش با رزمایشهای دیگر ، گفت:انجام عملیات توسط یگانهای صابرین نیروی زمینی ، که ترکیبی از عملیات هلی برن و هوابرن بود، این رزمایش را از دیگر رزمایش‌ها متمایز کرد. فرمانده کل سپاه از ویژگی‌های دیگر این رزمایش ، به‌بکارگیری یک هزار و ‪ ۸۰۰‬تیم عملیاتی خودکفا از نیروی زمینی برای نفوذ در مواضع دشمن فرضی و اجرای عملیات چریکی و بازگشت به مواضع اصلی خود اشاره کرد. وی افزود: این تیمهای عملیاتی از آموزشهای رزم در صحرا ، کوهستان ، جنگل ، دریا ، کویر و مناطق شهری با ارتباطات کامل که بتوانند خود را به صورت خوداتکا پشتیبانی کنند ، برخوردار بودند. وی با اعلام اینکه هم‌اکنون به توانایی مقابله با پیشرفته‌ترین تانکها رسیده‌ایم گفت: موشکهای ما دو مرحله‌ای است که در مرحله اول زره تانک را از بین برده و در مرحله بعد خود تانک را منهدم خواهد کرد. وی افزود: امروز هیچ تانکی در جهان نیست که توانایی مقابله با موشکهای ضد زره ساخته شده در ایران را داشته باشد. صفوی با اشاره به اینکه سلاحهای جدید نیروی زمینی سپاه توانایی عبور از هرگونه جلیقه ضد گلوله را دارند گفت: طراحی و تمرین جنگ مین در دریا به صورت مین ریزی وسیع و در حجم گسترده توسط راکت‌های پرتاب‌کننده مین از ساحل به دریا با تاکتیک‌های جدید و همچنین مین ریزی در دریا با صدها فروند قایقهای رزمی از دیگر موارد آزمایشی در این رزمایش بود. وی محاسبه و انهدام شناورهای فرضی دشمن، تمرین و تست موشکهای هدایت شونده ساحل به دریا با برد ‪ ۱۷۰‬کیلومتر، موشکهای سطح به سطح با برد ‪۱۳۰‬ کیلومتر و شلیک توپ خانه‌ها با حجم بالا و برد ‪ ۷۵‬کیلومتر را از دیگر موارد آزمایشی در این رزمایش اعلام کرد. صفوی افزود: عملیات دریانوردی با شناورهای رزمی در عمق دریای عمان و خلیج فارس ، تمرین مقابله با بالگردهای دشمن و عملیات هلی برن توسط گردانهای عاشورای بسیج در ‪ ۱۴‬استان صورت گرفت. وی در پایان از رسانه‌های مختلف همگانی به دلیل پوشش همه جانبه و مناسب این رزمایش تقدیر و تشکر کرد.



    گزارش
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 6887
    دفعات دیده شده: ۲۰۰۴ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش