Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • دانیل اورتگا : امیدوارم دولت آمریکا به صدای مردم خود گوش فرادهد و نیروهای خود را از عراق خارج سازد. دانیل اورتگا : امیدوارم دولت آمریکا به صدای مردم خود گوش فرادهد و نیروهای خود را از عراق خارج سازد.
    پنج‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۵ ساعت ۱۲:۵۵

    دانیل اورتگا رییس جمهوری منتخب نیکاراگوئه روز گذشته با انتقاد شدید از سیاست‌های دولت آمریکا، به جنگ آمریکا در عراق حمله کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز از ماناگوا، اورتگا که رهبری مبارزه علیه شورشیان کنترا که تحت حمایت آمریکا بودند را در دهه‪ ۱۹۸۰‬بر عهده داشت، هم‌اکنون در تلاش است تا فقر مزمن را از این کشور بزداید. وی در عین حال از آمریکا به دلیل جنگ در عراق بشدت انتقاد کرد و گفت: رای‌-دهندگان آمریکایی در انتخابات (میان دوره‌ای کنگره) که در آ

    دانیل اورتگا رییس جمهوری منتخب نیکاراگوئه روز گذشته با انتقاد شدید از سیاست‌های دولت آمریکا، به جنگ آمریکا در عراق حمله کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز از ماناگوا، اورتگا که رهبری مبارزه علیه شورشیان کنترا که تحت حمایت آمریکا بودند را در دهه‪ ۱۹۸۰‬بر عهده داشت، هم‌اکنون در تلاش است تا فقر مزمن را از این کشور بزداید. وی در عین حال از آمریکا به دلیل جنگ در عراق بشدت انتقاد کرد و گفت: رای‌-دهندگان آمریکایی در انتخابات (میان دوره‌ای کنگره) که در آن دموکراتها به پیروزی بزرگی دست یافتند اعلام کردند، زمان آن فرا رسیده تابه اشغال نظامی عراق پایان داده شود. وی در مراسم جشن پیروزی که در آن هزاران تن از حامیان وی پرچم‌های سیاه و قرمز حزب ساندنیست وی را تکان می‌دادند و آتش بازی می‌کردند، گفت: امیدوارم که دولت آمریکا به صدای مردم خود گوش فرادهد و نیروهای خود را از عراق خارج سازد و به این جنگ پایان دهد. وی گفت که جمهوریخواهان بهای تاکید بر جنگی که از سوی تمامی جهان رد شده بود را پرداختند. اورتگا برای نخستین بار با یک انقلاب مردمی در سال ‪ ۱۹۷۹‬قدرت را در این کشور در دست گرفت و سالها از دوستان فیدل کاسترو بوده است. وی در مراسم راهپیمایی روز چهارشنبه از هوگو چاوز و فیدل کاسترو رییس جمهوری ونزوئلا و رهبر کوبا به عنوان دوستان عزیز یاد کرد. برخی در نیکاراگوا از آن بیم دارند که اتحاد با کوبا و ونزوئلا زمینه مقابله جدیدی را با آمریکا دامن بزند. واشنگتن نگران است، اورتگا به مجموعه‌ای از رهبران تندروی آمریکا لاتین به ریاست چاوز و کاسترو بپیوندد.



    خبر
    نام منبع: ایرنا
    شماره مطلب: 6830
    دفعات دیده شده: ۱۰۳۳ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش