Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • اکثر آمریکایی‌ها خواهان پیگیری راه های دیپلماتیک در قبال ایران اکثر آمریکایی‌ها خواهان پیگیری راه های دیپلماتیک در قبال ایران
    شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵ ساعت ۱۱:۳۹

    سایت عملیات روانی_نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که ‪ ۶۲‬درصد آمریکایی ها معتقدند دولت بوش باید راه حل دیپلماتیک را در مورد ایران در پیش گیرد. ۵۰‬درصد جمهوریخواهان و ‪ ۶۶‬درصد دمکراتهای شرکت‌ کننده در این نظرسنجی گفته‌اند که فکر می‌کنند دیپلماسی به تنهایی و یا با همکاری سایر متحدین باید قدم بعدی در قبال ایران باشد. همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ‪ ۷۰‬درصد آمریکایی‌ها با هرگونه حمله زمینی احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران مخالفند.

    سایت عملیات روانی_نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که ‪ ۶۲‬درصد آمریکایی ها معتقدند دولت بوش باید راه حل دیپلماتیک را در مورد ایران در پیش گیرد. ۵۰‬درصد جمهوریخواهان و ‪ ۶۶‬درصد دمکراتهای شرکت‌ کننده در این نظرسنجی گفته‌اند که فکر می‌کنند دیپلماسی به تنهایی و یا با همکاری سایر متحدین باید قدم بعدی در قبال ایران باشد. همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ‪ ۷۰‬درصد آمریکایی‌ها با هرگونه حمله زمینی احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران مخالفند. این نظرسنجی با آخرین نظرسنجی که در بیست و چهارم شهریورماه درباره ایران منتشر شد ، تفاوت محسوسی یافته است که به نظر برخی آگاهان مسایل سیاسی، روشنگری رییس جمهوری در جریان سفر به نیویورک و گفت و گو با رسانه‌های آمریکایی تاثیر عمده‌ای در این تغییر دیدگاه داشته است. در برهه‌ای تبلیغات یکجانبه رسانه‌های غربی و انعکاس تنها بخش‌های گزینش شده‌ای از سخنان مقامهای ایرانی و بویژه احمدی نژاد توسط خبرنگاران محلی رسانه‌های غربی در ایران ، باعث شده بود تا ‪ ۵۴‬درصد آمریکایی ها موافق حمله یکجانبه آمریکا به ایران باشند. این نظرسنجی که توسط روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه خبری ان بی‌ سی انجام شده بود ، نشان می‌داد که حتی اگر واشنگتن در حمله به ایران در قالب یک ائتلاف بین‌المللی عمل کند، شمار موافقان چنین حمله‌ای در آمریکا به ‪۶۲‬ درصد می‌رسد. نکته مهم نیز دراین نظرسنجی‌ها این است که پرسش‌ها کاملا جهت دار انتخاب شده‌اند و به طور نمونه از افراد سوال می‌شود آیا برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحاتی هسته‌ای، با حمله هوایی آمریکا به آن کشور موافق هستید؟ رسیدن به ‌چنین نتایجی در این نظرسنجی‌ها آن هم با این پرسش‌های جهت دار، چنین جمع بندی را آسان می‌سازد که برخلاف دیدگاههای برخی نومحافظه کاران آمریکایی ، قریب به اتفاق آمریکایی‌ها خواهان صلح و آرامش برای کشور خود و دیگر کشورهای جهان هستند.



    خبر
    نام منبع: Scientific - Research Quarterly on Psychological Operations
    شماره مطلب: 6109
    دفعات دیده شده: ۸۷۸ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش