Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • پوتین و مطبوعات: احیا شیوه‌های تبلیغاتی شوروی سابق
    دوشنبه ۶ تیر ۱۳۸۴ ساعت ۱۳:۴۰

    نویسنده: اولگ پانویلوف ظهور مجدد سنت‌های تبلیغاتی شوروی سابق از سال 2000 در روسیه نشان دهنده آغاز دوران جدیدی برای رسانه‌ها و سیاست داخلی این کشور است. این تحول به واسطه غلبه ژورنالیسم دوره کمونیستی تسهیل شده است، زیرا 70 درصد از افرادی که هم‌اکنون در رسانه‌های گروهی روسیه کار می‌کنند، تحصیلکرده یا در استخدام رسانه‌های شوروی سابق که تبلیغات و ضد تبلیغات بخش مهمی از ایدئولوژی دولت را تشکیل می‌ داد، بوده‌اند. حضور گسترده همکاران سابق پوتین در K

    نویسنده: اولگ پانویلوف ظهور مجدد سنت‌های تبلیغاتی شوروی سابق از سال 2000 در روسیه نشان دهنده آغاز دوران جدیدی برای رسانه‌ها و سیاست داخلی این کشور است. این تحول به واسطه غلبه ژورنالیسم دوره کمونیستی تسهیل شده است، زیرا 70 درصد از افرادی که هم‌اکنون در رسانه‌های گروهی روسیه کار می‌کنند، تحصیلکرده یا در استخدام رسانه‌های شوروی سابق که تبلیغات و ضد تبلیغات بخش مهمی از ایدئولوژی دولت را تشکیل می‌ داد، بوده‌اند. حضور گسترده همکاران سابق پوتین در KGB و FSB در پست‌های دولتی نیز به احیا تبلیغات از نوع دوره شوروی سابق کمک کرده است. اقدامات و عملکرد این افراد شاهدی بر وجود این عقیده است که وابستگی جامعه روسیه به اطلاعات دستکاری شده و تحمل حکومت پوتین لایتغیر است. این کتاب که به قلم یکی از روزنامه‌نگاران جسور دوران پس از شوروی نوشته شده، ادعانامه‌ای است گزنده بر ضد انفعال رسانه‌های گروهی روسیه در مقابله با ظهور مجدد شیوه‌های تبلیغاتی و دستورالعمل‌های دولتی شوروی سابق. ممکن است همین انفعال، و نیز عملکرد دولت پوتین، زیربنای فقدان نسبی تحلیل انتقادی از وی در اغلب رسانه‌های گروهی روسیه باشد.



    کتب
    نام منبع: Foreign Policy Center
    شماره مطلب: 561
    دفعات دیده شده: ۱۳۱۸ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش