Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • انعقاد قرارداد بین ارتش آمریکا و شرکت‌های خصوصی در زمینه عملیات روانی
    دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۴ ساعت ۱۰:۰۰

    سایت عملیات روانی - جیمز دبلیو کراولی - مرکز فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده با سه شرکت در زمینه تولید گزارش‌های مطبوعاتی، برنامه‌های تلویزیونی و وب سایت جهت تبلیغات آمریکا در خارج از کشور قرارداد منعقد کرده است. این مرکز که بر یگان‌های نظامی و عملیات روانی نظارت می‌‌کند طی پنج سال آینده بالغ بر 100 میلیون دلار صرف تبلیغات رسانه‌ای کند. پنتاگون در سال 2002 نیز برنامه مشابهی را تأمین مالی می‌کرد. استفاده از مقاطعه کار در زمینه عملیات روانی

    سایت عملیات روانی - جیمز دبلیو کراولی - مرکز فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده با سه شرکت در زمینه تولید گزارش‌های مطبوعاتی، برنامه‌های تلویزیونی و وب سایت جهت تبلیغات آمریکا در خارج از کشور قرارداد منعقد کرده است. این مرکز که بر یگان‌های نظامی و عملیات روانی نظارت می‌‌کند طی پنج سال آینده بالغ بر 100 میلیون دلار صرف تبلیغات رسانه‌ای کند. پنتاگون در سال 2002 نیز برنامه مشابهی را تأمین مالی می‌کرد. استفاده از مقاطعه کار در زمینه عملیات روانی امر تازه‌ای است. اما هرب فریدمن، کارشناس عملیات روانی اظهار می‌دارد که وی متعجب نشده است. وی می‌گوید: «ارتش آمریکا در حال حاضر با فقط یک واحد فعال در زمینه عملیات روانی، نیروی انسانی کافی در اختیار ندارد.» طبق قوانین ایالات متحده تبلیغات برای مردم آمریکا ممنوع است و برخی کارشناسان از این امر نگرانندکه پیام‌های عملیات روانی، به ویژه اطلاعات غلط، ممکن است از طریق اینترنت و شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای به داخل آمریکا راه یابند. بعضی دیگر خواستار صرف مبالغ اختصاص داده شده به این امر در راه‌های بهتری شده‌اند. به گفته ویلیام آرکین، تحلیلگر دفاعی، تلاش‌های تبلیغاتی آمریکا در عراق و افغانستان تا به حال هیچ نتیجه مثبتی در بر نداشته است. او پیشنهاد می‌کند مبلغ 100 میلیون دلار را می‌توان صرف تسلیحات نمود. به گفته یک سخنگوی پنتاگون، به هر یک از سه شرکت فوق حداقل 250 هزار دلار طی سال نخست و 500 هزار دلار در سال‌های بعد پرداخت خواهد شد. کل این برنامه تا سال 2010، 100 میلیون دلار بودجه در اختیار دارد. در فراخوان از مقاطعه‌کاران خواسته شده بود اقلام چاپی ، برنامه‌های ویدیویی و صوتی، وب سایت اینترنتی و اقلام ابتکاری مانند تی‌شرت و برچسب شیشه اتومبیل تولید کنند.



    خبر
    نام منبع: Timesdispatch
    شماره مطلب: 506
    دفعات دیده شده: ۵۹۹ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش