Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • 80 روز جنایت رژیم اشغالگر قدس در غزه و اقدامات گروه های مقاومت 80 روز جنایت رژیم اشغالگر قدس در غزه و اقدامات گروه های مقاومت
    پنج‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۲

    حملات رژیم صهیونیستی شهید شدند/ یورش مجدد نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری/ حمله نیروهای مقاومت به یک گروه ۴۰ نفر از نظامیان صهیونیست / حماس: تا جنگ به صورت کامل متوقف نشود، هیچ مذاکره ای انجام نخواهد شد+ عکس و فیلم

    حملات رژیم صهیونیستی شهید شدند/ یورش مجدد نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری/ حمله نیروهای مقاومت به یک گروه ۴۰ نفر از نظامیان صهیونیست / حماس: تا جنگ به صورت کامل متوقف نشود، هیچ مذاکره ای انجام نخواهد شد+ عکس و فیلم

    تجمع فلسطینی ها در محل حمله اسرائیل به یک مسجد در رفح

    سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه المغازی دست به جنایتی بزرگ و کشتار جمعی زده و یک بلوک مسکونی کامل را بمباران کرده است.

     جرمی بوئن، خبرنگار بی بی سی نوشت: در پایان جنگی که از ۷ اکتبر آغاز شده است، چیزی بزرگ و ناشناخته وجود دارد که آینده نامیده می شود.

    وضعیت گذشته خطرناک و دردناک بود بخصوص شرایط زندگی فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی توسط اسرائیل اما وضعیت روشن بود. پس از ۷ اکتبر، وضعیتی که وجود داشت، در هم شکست. برای بیش از یک قرن، یهودیان و اعراب بر سر قطعه زمین کوچک اما بسیار باارزشی در میان رود اردن و دریای مدیترانه با یکدیگر مقابله کردند و گاهی حتی وارد جنگ شدند. شاید قطعی ترین و غم انگیزترین پیش فرض این باشد که درگیری دوباره شکل گرفته و ادامه خواهد داشت. این همان اتفاقی است که پس از هر جنگ دیگری که از سال ۱۹۴۸، زمانی که اسرائیل استقلال خود را به دست آورد رخ داده است.

    او می افزاید: جنگیدن سازمان یافته حماس، اسرائیلی ها را ناامید خواهد کرد. پس از نتیجه رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل [وتوی قطعنامه آتش بس از سوی آمریکا]، اسرائیل اکنون زمان بیشتری برای ادامه عملیات نظامی خود در غزه دارد؛ خواه یک ماه باشد یا سه ماه یا بیشتر، فکر می کنم که با قضاوت از سرعت تحولات، ممکن است که اسرائیل برای رسیدن به اهداف نظامی اش به تلاش زیادی نیاز داشته باشد.

    همه چیز به هم ریخته خواهد بود. پایان ساده ای وجود نخواهد داشت. لحظه ای نخواهد بود که اسرائیل بتواند بگوید که خب حالا برمی گردیم به خانه و از نو می سازیم، آن طور که در درگیری های قبلی میان اسرائیل و حماس پیش آمده بود. این مرتبه وضعیت کاملا متفاوت است. به همین دلیل است که آینده منطقه غزه برای همه طرفین درگیر، نامشخص است.

    «یوآف گالانت» طی سخنانی در کنست (پارلمان) این رژیم اعلام کرد: ما با چند جبهه مختلف جنگ مواجه هستیم و از هفت منطقه (جغرافیایی مختلف) مورد حمله قرار می گیریم.

    این مقام صهیونیست افزود: غزه، لبنان، سوریه، کرانه باختری، عراق، یمن و ایران هفت منطقه ای است که اسرائیل از این مناطق مورد حمله قرار گرفته است. گالانت افزود: ما تاکنون به حملات انجام شده از شش منطقه از این هفت منطقه پاسخ عملیاتی داده ایم.

    این مقام صهیونیست با تکرار تهدیدات پوشالی علیه محور مقاومت گفت: هرکس علیه ما اقدام کند یک هدف مشروع خواهد بود و هیچ کس در امان نخواهد بود. گالانت با بیان اینکه جنگ علیه غزه، "طولانی و سخت" خواهد بود، افزود: این جنگ هزینه سنگینی خواهد داشت اما باید بدانیم در صورت تحقق نیافتن اهداف جنگ، اسرائیلی ها حاضر به زندگی در اینجا نخواهند بود زیرا ما نتوانسته ایم از آنها محافظت کنیم.

    عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه و اقدام هماهنگ محور مقاومت علیه ارتش اشغالگر صهیونیستی در روزهای بعد، یکپارچگی و وحدت بین گروه های مقاومت در جغرافیای جهان اسلام را به نمایش گذاشت. بعد از یورش وحشیانه ارتش اشغالگر صهیونیستی به غزه، حزب الله لبنان با هدف قرار دادن مناطق شمالی سرزمین های اشغالی و دیگر گروه های مقاومت در عراق، سوریه و یمن با هدف قرار دادن پایگاه های آمریکا و کشتی های وابسته به رژیم اشغالگر، هزینه ادامه جنایات علیه مردم غزه و کرانه باختری را برای این رژیم بالا بردند.

    اگرچه در جریان عملیات علیه گروه تروریستی داعش نیز، محور مقاومت، یکپارچگی و اتحاد در میدان نبرد نظامی را اثبات کرده بود ولی این عملیات به گستردگی عملیات اخیر علیه رژیم اشغالگر قدس نبود.



    تحولات سرزمین های اشغالی - روز هشتادم

    یورش مجدد صهیونیست ها به کرانه باختری

    نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز دوشنبه به اردوگاه جنین در کرانه باختری یورش بردند. در پی یورش صهیونیست ها به جنین مبارزان مقاومت فلسطین با آن ها وارد درگیری شدند. در جریان این درگیری ها اشغالگران اسرائیلی در آسمان اردوگاه جنین منور شلیک کردند. درگیری ها در جنین همچنان ادامه دارد. صهیونیست ها بیمارستان ابن سینا در جنین را هم محاصره کردند. مبارزان مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس درگیر شدند. مبارزان فلسطینی در مسیر صهیونیست ها بمب منفجر کردند.

    منابع محلی از یورش گسترده نظامیان اشغالگر اسرائیلی به روستای برقه در غرب نابلس (در کرانه باختری) خبر دادند. در پی یورش صهیونیست ها به روستای برقه، صدای انفجارهایی در این منطقه شنیده شده است. رئیس شورای روستایی برقه تاکید کرد که نظامیان اسرائیلی خانه های فلسطینیان را محاصره کرده و هر کس بخواهد خارج شود، به سمت او تیراندازی می کنند. ارتش صهیونیستی در حال بازجویی میدانی از ساکنان این منطقه است.

    جنایت هولناک صهیونیست ها در اردوگاه المغازی/ بیش از ۸۰۰۰ کودک در حملات رژیم صهیونیستی شهید شدند/ یورش مجدد نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری/ حمله نیروهای مقاومت به یک گروه ۴۰ نفر از نظامیان صهیونیست / حماس: تا جنگ به صورت کامل متوقف نشود، هیچ مذاکره ای انجام نخواهد شد+ عکس و فیلم
    یورش صهیونیست ها به طولکرم

    باشگاه اسیر فلسطین و هیئت امور اسرا در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۴۷۳۰ فلسطینی در کرانه باختری به بازداشت نظامیان اسرائیلی درآمدند.

    روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که جنگ در غزه تا این لحظه ۶۵ میلیارد شِکِل ( ۱۸ میلیارد دلار) برای رژیم صهیونیستی هزینه در پی داشته است. این روزنامه اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه به شیوه‎ای افراطی از بمب و تجهیزات جنگی استفاده کرده است. یدیعوت احرونوت همچنین بیان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از ترس تشدید تنش در جبهه شمال، استفاده بیش از حد از موشک و مهمات در غزه را کاهش داده است. به گفته این روزنامه از آغاز جنگ در غزه، ۲۳۰ هواپیمای باربری و ۳۰ کشتی باری آمریکایی حامل تسلیحات و مهمات جنگی وارد "اسرائیل" شده است.

    جنایت هولناک صهیونیست ها در اردوگاه المغازی

    دکتر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه المغازی در مرکز این باریکه دست به جنایتی بزرگ و کشتار جمعی زده و یک بلوک مسکونی کامل را بمباران کرده است. دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که بیش از ۷۰ فلسطینی در این جنایت به شهادت رسیده و ده ها نفر دیگر زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه المغازی و النصیرات در مرکز نوار غزه را هدف حملات شدیدی قرار داد. سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی تاکید کرد که بیشتر شهدایی که به این بیمارستان انتقال داده شدند، زن و کودک و افراد سالخورده هستند.

    00:00
    -01:27

    انهدام محل استقرار نظامیان صهیونیست در غزه

    جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که دشمن جنایتکار صهیونیستی امشب جنایتی وحشیانه را در ارودگاه آوارگان المغازی در مرکز نوار غزه مرتکب شد و خانه های فلسطینیان را در این منطقه بمباران کرد که بر اثر آن تا این لحظه ۷۰ نفر نفر به شهادت رسیدند که این جنایت در راستای ادامه نسل کشی و کشتار جمعی کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه انجام می گیرد.

    حماس بیان کرد که این بمباران جنایتکارانه و بزدلانه علیه غیرنظامیان در خانه های خود تلاشی برای روحیه بخشی به ارتش شکست خورده دشمن است که تحت حمایت دولت بایدن به عنوان شریک اول جنایات دشمن صهیونیستی در حق ملت فلسطین قرار دارد.

    جنایت هولناک صهیونیست ها در اردوگاه المغازی/ بیش از ۸۰۰۰ کودک در حملات رژیم صهیونیستی شهید شدند/ یورش مجدد نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری/ حمله نیروهای مقاومت به یک گروه ۴۰ نفر از نظامیان صهیونیست / حماس: تا جنگ به صورت کامل متوقف نشود، هیچ مذاکره ای انجام نخواهد شد+ عکس و فیلم
    پیکر شهدای جنایت اردوگاه المغازی

    منابع اسرائیلی اعلام کردند که گشتی تیپ ناحال در ارتش رژیم صهیونیستی تقریبا همه فرماندهان خود را در جنگ در غزه از دست داده و گردان ۱۳ تیپ گولانی هم ضربات بسیار سختی را دریافت کرده است.

    رسانه های عبری زبان از شلیک موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت شهرک های دوویو و متات در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. ساعتی بعد نیز منابع عبری زبان اعلام کردند که دو موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت شهرک صهیونیست نشین بیت هیلل در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. گردان های قسام اعلام کرد در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، پادگان نظامی اسرائیلی "لیمان" را در الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله موشکی قرار داده است.

    شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی از انفجار یک دستگاه خودرو در شهر اشغالی حیفا خبر داد. این شبکه تاکید کرد که یک نفر بر اثر این انفجار زخمی شده است.

    گردان های قسام گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی متشکل از ۴۰ نفر را در داخل ساختمانی در جبالیا در شمال نوار غزه با راکت ضد استحکامات TBG هدف قرار داد که در این عملیات نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند. همچین رزمندگان مقاومت گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی متشکل از ۴۰ نفر را در داخل ساختمانی در جبالیا در شمال نوار غزه با راکت ضد استحکامات TBG هدف قرار داد که در این عملیات نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

    00:00
    -02:27

    حملات رزمندگان مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی

    شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرمانده گردان ۵۱ تیپ گولانی فرمانده یکی از دسته های این گردان را برکنار کرده است. این شبکه علت برکناری این فرمانده را به خطر انداختن جان نیروهای اسرائیلی در محله شجاعیه در شهر غزه اعلام کرده است. تیپ گولانی در نبردهای شجاعیه ضربات سختی را از گردان های قسام شاخه نظامی حماس دریافت کرد که در پی آن ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شد این تیپ را که زبده ترین نیروی ارتش است، از غزه خارج کند.

    نامه مهم سنوار در مورد دستاوردهای مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست

    یحیی سنوار رهبر حماس در نوار غزه طی دو روز اخیر نامه ای مهم و طولانی را برای رئیس و اعضای دفتر سیاسی این جنبش ارسال و طی آن به دستاوردهای گردان های قسام در نبرد بی سابقه با ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و وارد کردن ضربات و تلفات سنگین به آن ها اشاره کرده است.

    منابع نزدیک به حماس تاکید کردند که سنوار در این نامه گفته گردان های قسام در جریان حمله زمینی دشمن صهیونیستی به غزه حدود ۵ هزار افسر و نظامی اسرائیلی را هدف قرار داده که یک سوم آن ها کشته شده، یک سوم هم به شدت مجروح شدند و یک سوم دیگر دچار معلولیت دائم شدند. او در رابطه با خودروهای جنگی دشمن نیز نوشته که ۷۵۰ خودرو به طور کلی یا جزئی منهدم شدند.

    سنوار در بخش دیگری از این نامه آورده است که گردان های قسام ارتش صهیونیستی را در هم کوبیده و همچنان به وارد کردن ضرباتی سخت و دردناک به آن ادامه می دهد و زیر بار شروط دشمن نخواهد رفت.

    یحیی سنوار در این نامه از پایداری مردم فلسطین در نوار غزه قدردانی و تاکید کرد که ساکنان نوار غزه نمونه بی نظیری از جانفشانی، قهرمانی، جوانمردی و همدلی را از خود به نمایش گذاشتند و وظیفه رهبران سیاسی است فورا در تلاش برای التیام زخم ها و رنج های این مردم و تقویت پایداری آن ها باشند.

    00:00
    -06:44

    لحظه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست

    جنبش مقاومت اسلامی حماس سکوت دیوان کیفری بین المللی پس از ۸۰ روز جنگ و جنایات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه را مورد انتقاد قرار داد.

    این جنبش روز دوشنبه طی بیانیه ای تاکید کرد که عدم تحرک فوری و جدی دیوان کیفری بین المللی و دادستان کل آن در قبال جنگ و جنایات دشمن صهیونیستی در اراضی فلسطینی به ویژه نوار غزه اعم از قتل و کشتار جمعی واضح و آشکار مقابل دیدگان جهانیان پس از ۸۰ روز، علامات سوالی را در مورد نقش این نهاد بین المللی در حمایت از بشریت در برابر تجاوزات جنایتکاران جنگی قرار خواهد داد.

    حماس تاکید کرد: از دیوان کیفری بین المللی می خواهیم تسلیم فشارهای سیاسی نشده و به مسئولیت تاریخی خود در زمینه محاکمه مسئولان صهیونیست به سبب جنایات و قتل و کشتار وحشیانه در غزه عمل کند تا حق و عدالت بین المللی با مجازات جنایتکاران جنگی صهیونیست برقرار شود.

    نتانیاهو: تحت هیچ شرایطی جنگ را متوقف نمی کنیم

    نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت از هیچ تلاشی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه دریغ نمی کند و در این راستا با بایدن، مکرون و سوناک هم گفتگو کرده است. بنیامین نتانیاهو تصریح کرد که بار دیگر تاکید می کنم همه تلاش خود را برای آزادی اسرای اسرائیلی بکار خواهیم گرفت.

    نتانیاهو همچنین اظهار داشت که تحت هیچ شرایطی جنگ را متوقف نمی کنیم تا به یک پیروزی قاطع برسیم. او خواستار مداخله روسای جمهوری روسیه و چین برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شد. نتانیاهو تصریح کرد: ما به زمان نیاز داریم و تا آخر ادامه می دهیم و "گروگان ها" را زیر سنگ هم باشند، پیدا می کنیم. او همچنین مدعی شد که اگر فشارهای نظامی نبود، "اسرائیل" نمی توانست اسرای اسرائیلی را آزاد کند.

    00:00
    -02:02

    عملیات مشترک گردان های قسام و قدس علیه صهیونیست ها

    عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بار دیگر تاکید کرد تا زمانی که جنگ در غزه به طور کامل متوقف نشود، هیچ مذاکره ای در مورد مبادله اسرا انجام نخواهد شد.

    عزت الرشق تصریح کرد: رهبران حماس با قدرت در تلاش برای توقف کامل جنگ و کشتارهای دشمن در غزه هستند و ملت فلسطین نیز همین را می خواهد و به دنبال آتش بس موقت و مقطعی نیست که بعد از آن دشمن جنایات و کشتارهای خود را ازسرگیرد. الرشق تصریح کرد: جنبش حماس هیچ اطلاعی از آنچه رویترز به نقل از منابع امنیتی مصری آورده، ندارد.

    بیش از ۸۰۰۰ کودک در حملات رژیم صهیونیستی شهید شدند

    دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه تازه ترین آمار شهدا و مجروحان جنگ در غزه را منتشر کرد.

    بر اساس آمارهای اعلام شده، شمار شهدای غزه تا این لحظه به ۲۰۶۷۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۵۴۵۳۶ نفر رسیده است. ۸۵۰۰ نفر از شهدا کودک، ۶۳۰۰ نفر زن، ۳۱۱ نفر از کادر پزشکی و درمانی، ۴۰ نفر از نیروهای امدادی و ۱۰۳ نفر هم خبرنگار هستند. ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۷۴۵ جنایت و کشتار را در حق فلسطینیان در نوار غزه مرتکب شده است.

    علاوه بر این، تاکنون ۱۲۶ ساختمان دولتی توسط صهیونیست ها بمباران شده و ۲۸۵ مدرسه هم خسارت دیدند که ۹۲ مورد از این مدارس به کلی تخریب شده است. ۱۱۵ مسجد در بمباران های ارتش صهیونیستی به کلی تخریب شده و ۲۰۰ مسجد هم خسارت دیده است. ۳ کلیسا نیز تاکنون بمباران شده و خسارت دیده است.

    منبع: مشرق



    گزارش
    شماره مطلب: 24905
    دفعات دیده شده: ۱۱۴ | آخرین مشاهده: ۱۵ ساعت پیش