Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • اهداف رسانه ای" دفتر نفوذ استراتژیک" پنتاگون
    سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۴ ساعت ۱۶:۰۹

    18 آوریل - به گزارش پایگاه اینترنتی فریپرس اینترنشنال ، پنتاگون در سال 2002 سازمان جدیدی با عنوان "دفتر نفوذ استراتژیک"(OSI) و با هدف انجام تبلیغات و اشاعه ی داستان‌سرایی‌های گمراه کننده در رسانه‌های بین‌المللی، از قبیل دفاتر نمایندگی رسانه‌های کشورهای همپیمان خود ، تأسیس کرده است. این سازمان که به خوبی از آن حمایت مالی می‌شود، توسط یک ژنرال " ناشناس" راه‌اندازی شده و هدف آن نفوذ درعقاید و افکار عمومی خارج از کشور تعیین شد. بنا بر اظهارات ذکر ش

    18 آوریل - به گزارش پایگاه اینترنتی فریپرس اینترنشنال ، پنتاگون در سال 2002 سازمان جدیدی با عنوان "دفتر نفوذ استراتژیک"(OSI) و با هدف انجام تبلیغات و اشاعه ی داستان‌سرایی‌های گمراه کننده در رسانه‌های بین‌المللی، از قبیل دفاتر نمایندگی رسانه‌های کشورهای همپیمان خود ، تأسیس کرده است. این سازمان که به خوبی از آن حمایت مالی می‌شود، توسط یک ژنرال " ناشناس" راه‌اندازی شده و هدف آن نفوذ درعقاید و افکار عمومی خارج از کشور تعیین شد. بنا بر اظهارات ذکر شده، پنتاگون از طریق ای‌میل با روزنامه‌نگاران و رهبران جوامع دیگر ارتباط برقرار کرده و با ارایه اطلاعات دشمنی آنها با ایالات متحده را کاهش می‌دهد. این نامه های الکترونیکی ، برای پنهان کردن نقش پنتاگون در این زمینه، به جای پسوند Mil با پسوند Com ارسال می‌شدند. اتهاماتی مبنی بر پرداخت پول به روزنامه‌نگاران اروپایی برای نوشتن داستان‌هایی مثبت دربارة سیاست‌های آمریکا و نیز اعمال نفوذ از طریق کتاب‌ و همچنین بعضی مدارس پاکستان و یا سایر مدارس مذهبی، برای مقابله با اسلام افراطی، وجود دارد. سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) در این راستا به طور پنهان از سازمانهایی نظیر کنگره ی آزادی فرهنگی و مواجهه با نشریات حمایت کرده است .درست پس از حملات11 سپتامبر، وزارت امورخارجه شارلوت بیرز، مدیر بخش آگهی را برای ریاست دفتر دیپلماسی عمومی و با وظیفه ی تولید نوارهای ویدئویی که ویژگی های مذهبی مردم آمریکا را بزرگنمایی کند ، انتخاب کرد. علاوه بر این ، سازمان‌های " سری" دیگری نیز وجود دارند که پوشش عملیات اطلاعات را رهبری می‌کنند.



    خبر
    نام منبع: Free Press International
    شماره مطلب: 242
    دفعات دیده شده: ۱۰۰۳ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش