Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • نتایج یک نظرسنجی/ 97درصد تونسی ها مخالف رژیم صهیونیستی هستند
    دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲:۲۳

    تونس- نتایج یک نظرسنجی حاکی است، 97 درصد مردم تونس مخالف رژیم صهیونیستی و هرگونه برقراری رابطه با این رژیم هستند و این درحالی است که 64 درصد آنان از قرار گرفتن یک حزب دینی در راس قدرت در کشورشان حمایت کرده اند.




    تونس- نتایج یک نظرسنجی حاکی است، 97 درصد مردم تونس مخالف رژیم صهیونیستی و هرگونه برقراری رابطه با این رژیم هستند و این درحالی است که 64 درصد آنان از قرار گرفتن یک حزب دینی در راس قدرت در کشورشان حمایت کرده اند.

    1391/05/17 - 01:04

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تونسی ( افریکان منجر)، مردم تونس در مخالفت با برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی در میان ملت های عرب در مقام اول قرار دارند و مردم مغرب آخرین مقام را کسب کرده اند.

    بر اساس نتایج نظرسنجی سال 2011 که مرکزعربی مطالعات و تحقیقات سیاسی در دوحه پایتخت قطر آن را منتشر کرده است، 69 درصد تونسی ها خود را متدین، 28 درصد غیرمتدین و یک درصد غیرمومن می دانند.

    99 درصد جمعیت تونسی مسلمان سنی دارای مذهب مالکی هستند و در زمان حاضر حزب

    اسلام گرای' النهضه' رهبری دولت ائتلافی این کشور را در اختیار دارد و در مجلس موسسان نیز اکثریت کرسی ها را بدست آورده است.

    این نظرسنجی میدانی بعد از سقوط رژیم دیکتاتوری 'زین العابدین بن علی' و به مدت شش

    ماه در تونس و دیگر کشورهای عرب از جمله الجزایر، مغرب، موریتانی، مصر، سودان، فلسطین، لبنان، اردن، عراق، عربستان سعودی و یمن انجام شده است و بیش از 16 هزار شهروند عرب مورد پرسش قرار گرفته اند.

    43 درصد تونسی های شرکت کننده در این نظرسنجی وضعیت اقتصادی کشورشان را بد توصیف کرده و 25 درصد گفته اند که نسبت به دوران بن علی تغییری نکرده و 37 درصد معتقدند که درآمدها جوابگوی نیازهای زندگیشان نیست.

    96 درصد تونسی هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، از سرنگونی رژیم دیکتاتوری بن علی ابراز خرسندی کرده و 84 درصد نیز آینده کشورشان را امیدوار کننده خوانده اند.

    83 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که فساد در کشورهایشان ریشه دوانیده و اکثریت آنان از برقراری یک نظام سیاسی دموکراتیک در کشورشان حمایت کرده اند.

    تونسی ها بعد از ملت های اردن و فلسطین گفته اند که فلسطین قضیه محوری جهان عرب است.

    84 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از کشورهای مختلف با هرگونه عادی سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی مخالفت کرده اند.

    47 درصد تونسی ها رژیم صهیونیستی و 27 درصد آنان آمریکا را تهدیدی برای امنیت منطقه عربی دانسته اند.

    بر اساس این نظرسنجی 51 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از کشورهای مختلف، رژیم صهیونیستی و 22 درصد آمریکا را تهدیدی برای امنیت منطقه دانسته اند و 55 درصد آنان گفته اند که در مقابل سلاح های اتمی اسراییل کشورهای منطقه مانند ایران حق دارند دارای فناوری هسته ای باشند.



    خبر
    نام منبع: ایرنا
    شماره مطلب: 20541
    دفعات دیده شده: ۸۳۰ | آخرین مشاهده: ۳ ساعت پیش