Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • خشم سیک های هند از قتل هم کیشان خود در آمریکا
    دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲:۰۴

     سیک های هند با حضور در خیابان ها خشم و عصبانیت خود را از قتل تعدادی از همکیشان خود در ویسکانسین آمریکا اعلام کردند. به گزارش  لس آنجلس تایمز، به دنبال کشته شدن 6 نفر از سیک ها در ویسکانسین آمریکا که توسط یک نظامی سابق ارتش آمریکا و با حمله به معبد آنها صورت گرفته است مردم هند با خشم و عصبانیت به آن واکنش نشان د

     سیک های هند با حضور در خیابان ها خشم و عصبانیت خود را از قتل تعدادی از همکیشان خود در ویسکانسین آمریکا اعلام کردند.

    خبرگزاری فارس: خشم سیک های هند از قتل هم کیشان خود در آمریکا+عکس

    به گزارش  لس آنجلس تایمز، به دنبال کشته شدن 6 نفر از سیک ها در ویسکانسین آمریکا که توسط یک نظامی سابق ارتش آمریکا و با حمله به معبد آنها صورت گرفته است مردم هند با خشم و عصبانیت به آن واکنش نشان دادند.

    "مان موهان سینگ" نخست وزیر هند که خودش سیک مذهب است در بیانیه ای اعلام کرد که از شنیدن این خبر شوکه شده است.  نخست وزیر هند همچنین مراتب تاسف و همدردی خود را به خانواده های قربانیان اعلام کرد.

    این درحالیست که در ایالت جامو و کشمیر هند معترضان به کشته شدن سیک ها در آمریکا یک بزرگراه را بستند و خشم و عصبانی خود را از این حادثه با کشیدن شمشیر و قمه به نمایش گذاشتند.

    همچنین تعدادی از احزاب سیک قرار است در مقابل سفارت آمریکا در دهلی نو تظاهرات مسالمت آمیزی برگزار کنند.

    براساس این گزارش "نانسی پاول" سفیر آمریکا در دهلی نو به منظور همدردی با خانواده های قربانیان در میان یکی از بزرگترین جمعیت سیک ها حضور یافت و از بروز این واقعه ابراز تاسف کرد.

    این تیراندازی در حالی در یکی از معابد "سیک ها" در ایالت ویسکانسین آمریکا رخ داد که بیش از 100 نفر در این معبد برای انجام آیین های مذهبی جمع شده بودند؛ به گفته مقامات پلیس، حال سه فرد بزرگسال که از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند، وخیم گزارش شده است.

    طبق گزارش روزنامه های محلی، حدود 3000 خانواده سیک در جنوب شرق ویسکانسین آمریکا زندگی می کنند و تخمین زده می شود که حدود 250 تا 500 هزار سیک در سرتاسر آمریکا زندگی می کنند.

    سیک مذهبی توحیدی است که در قرن 15در منطقه پنجاب هند بنیانگذاری شد.



    گزارش
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 20537
    دفعات دیده شده: ۱۶۵۴ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش