Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • تشدید اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطیینیان در ماه رمضان
    پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۷

     با حلول ماه مبارک رمضان رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی و نظامی خاصی را در شهر اشغالی بیت المقدس به اجرا گذاشته است تا مانع حضور روزه داران فلسطینی در مسجد مبارک الاقصی شود. Tweet شهر قدس اشغالی در ماه مبارک رمضان با شرایطی بسیار متفاوت تر از دیگر 11 شهر معروف جهان مواجه است، چرا که در این ماه رژیم صهیونیستی بر اقدامات جنایتکارانه خویش به شدت افزوده است تا به این وسیله از معنویت و روحانیت این ماه که ماه

     با حلول ماه مبارک رمضان رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی و نظامی خاصی را در شهر اشغالی بیت المقدس به اجرا گذاشته است تا مانع حضور روزه داران فلسطینی در مسجد مبارک الاقصی شود.

    خبرگزاری فارس: تشدید اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطیینیان در ماه رمضان

    شهر قدس اشغالی در ماه مبارک رمضان با شرایطی بسیار متفاوت تر از دیگر 11 شهر معروف جهان مواجه است، چرا که در این ماه رژیم صهیونیستی بر اقدامات جنایتکارانه خویش به شدت افزوده است تا به این وسیله از معنویت و روحانیت این ماه که ماه عبادت و روزه داری و حضور گسترده فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 در مساجد و اهالی کرانه باختری در مسجد الاقصی است، بکاهد.

    آخرین اقدام از این اقدامات جنایتکارانه که در قدس اشغالی به اجرا گذاشته شد، بازداشت امام جماعت مسجد الاقصی سپیده دم امروز (5 شنبه) پس از حمله به این مسجد مبارک و اشغال آن و خروج نمازگزاران از آن بود.

    به گفته شاهدان نظامیان اسغالگر صهیونیستی مسجد الاقصی را به تصرف خود درآورده و پس از اشغال آن و پیش از بازداشت امام جماعت این مسجئ نماز نمازگزاران حاضر در آن را قطع کرده و پس از بازداشت امام جماعت مسجد مسجد الاقصی او را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

    همچنین گروهی از صهیونیست های افرادی با حمایت نظامیان صهیونیست میدان های مسجد الاقصی را به اشغال خود درآوردند و دروازه های آن را به روی نمازگزاران بستند.

    این درحالی است که رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی خود در منطقه قدیمی قدس و مسجد الاقصی و مناطق نزدیک به گذرگاه ها و موانع نظامی را در مناطق ورودی شهر به موازات دیوار حائل که اطراف شهر کشیده شده، به شدت افزایش داده است.

    از سوی دیگر رانندگان وسایط نقلیه به شدت به این موضوع معترض هستند که نظامیان صهیونیستی اقدام به نصب موانع بتونی برسر برخی راه ها و خیابان ها کرده اند تا مانع رسیدن آنها به میدان مدیریت اوقاف اسلامی شود که در منطقه "باب الأسباط" قرار دارد.

    مشکل اساسی از این اقدام این است که با بستن این میدان که در تقاطع راه های باب الأسباط و جبل الزیتون قرار دارد، به دلیل نبود خودرو و بالطبع عدم امکان نقل و انتقال مسافر از میزان حضور نمازگزاران و روزه داران در مسجد الاقصی کاسته می شود و این جدای از تدابیر امنیتی دیگری است که توسط رژیم صهیونیستی اتخاذ شده تا مانع حضور روزه داران در مسجد الاقصی شود.

    همچنین در این ماه شهرداری رژیم صهیونیستی گروه های گشت زنی تشکیل می دهد که اقدام به حمله علیه فعالان فلسطینی و مسلمانانی می کنند اقدام به تزیین مناطق و کوی های مختلف قدس اشغالی و دروازه های شهرک قدیمی و مناطق اطراف آن با فانوس های ماه رمضان و ریسه های رنگی و پرچم های فلسطین و پلاکاردها و دست نوشته هایی می کنند که حلول ماه مبارک رمضان به مسلمانان تبریک می گوید و خواستار حضور پرشور آنها در مسجد الاقصی و دیگر مساجد قدس اشغالی می شود.

    هشدار نسبت به وقوع فاجعه

    از سوی دیگر بخش امنیت و حالت فوق العاده شهرداری قدس اشغالی پرده ااز خطر بزرگی برداشت که این شهر را تهدید و در وقوع زلزله ای قدرتمند نمود پیدا می کند که می تواند فاجعه ای بزرگ برای این شهر باشد.

    براساس سند تهیه شده توسط این اداره در صورت وقوع زلزله 7.4 ریشتری در مقیاس ریشتر در قدس اشغالی تعداد کشته ها به حدود 15 هزار نفر و تعداد افراد مفقود و زیر آوار مانده به حدود 20 هزار نفر و تعداد آوارگان به حدود 32 هزار نفر خواهد رسید.

    پناهگاهی برای سران اشغالگران

    از سوی دیگر "احمد عطون"، نماینده پارلمان قانونگذاری فلسطین تاکید کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیستی در این اواخر تمام تلاش خود را بر تبدیل شهر قدس به پناهگاهی برای فرماندهان و رهبران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی در صورت وقوع جنگ متمرکز کرده است.

    عطون در این ارتباط گفت که رژیم اشغالگر صهیونیستی به شکلی فزاینده تمام تلاش های خود را بر تبدیل شهر به پناهگاه و مامن سران و مسئولان سیاسی رژیم و فرماندهان نظامی متمرکز و در این راه اقدام به تعطیل کردن یک دانشگاه نظامی در اراضی اشغالی فلسطینیان در منطقه جبل الزیتون در نزدیکی بیمارستان المطلع کرد.

    و آنچه که "کمیسیون استانی ساخت و برنامه ریزی"در شهر قدس اشغالی خوانده می شد، دوشنبه گذشته طرحی را تصویب کرد که به موجب آن به جای تعطیلی آن دانشگاه، دانشگاه نظامی اسرائیلی دیگری در منطقه جبل الزیتون مقابل مسجد مبارک الاقصی به مساحت 14 هزار متر مربع احداث شود.

    عطون هشدار داد که هم اکنون همه چیز و همه کار در قدس مباح شده و تمام بازوهای رژیم اشغالگر صهیونیستی شبانه روز در کار هستند تا جایگاه این رژیم در این شهر را تقویت کرده و با تحریف تاریخ بیت المقدس را پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کنند، به ویژه پس از اینکه تمام تلاش های این رژیم طی سال های گذشته برای ایجاد حقی دروغین در این شهر برای صهیونیست ها با ناکامی و شکست مواجه شد.

    این نمانیده فلسطینی مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در شهر بیت المقدس و برای یهودی سازی این شهر و از بین بردن هویت اسلامی و عربی آن، از جمله اخراج ساکنان اصلی شهر گوی سبقت را زمان ربوده و به شدت ادامه دارد.

    عطون تاکید کرد که اسرائیل جنگی جمعیتی را از زمان اشغال شهر بیت المقدس در سال 1967 تاکنون در آن به راه انداخته است و در این راه از تمام ترفندها برای اخراج ساکنان اصلی این شهر از جمله تخریب خانه ها و در نظر گرفتن مالیات های سنگین و عدم صدور مجوز ساخت و ساز به ساکنان فلسطینی بیت المقدس استفاده می کند.

    ناکامی و شکست

    این سخنان عطون با اظهارات "حسن خاطر"، رئیس مرکز بین المللی قدس مطابقت دارد که تاکید کرد: رژیم صهیونیستی تلاش بسیاری دارد تا بر مقدسات اسلامی و مسیحی شهر دست اندازی کند و با گسترش حوزه تصرف و اشغال شهر از آن به عنوان پناهگاهی برای رهبران و سران خود در صورت وقوع جنگ در آینده استفاده کند.

    خاطر در بیانیه ای تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از اواخر سال 2007 میلادی طرح بزرگی را به اجرا گذاشت که هدف آن تبدیل کوه های قدس به پناهگاه و مامن فرماندهان نظامی صهیونیستی در جنگ های خطرناکی بود که ممکن است در آینده حادث شود و این اقدامات که در فعالیت های حفاری و ساخت و ساز نمود پیدا می کند، تا به امروز ادامه دارد.

    وی در ادامه دلیل این افزایش حضور نظامی صهیونیستی در قدس اشغالی را به ناکامی و شکست این رژیم در دستیابی به آثاری یهودی در این شهر که از حیث قدمت و اهمیت به پای مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در شهر برسد، ارجاع داد.

    خاطر تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تلاش دارد، هدف استراتژیک خود یعنی تبدیل شهر قدس اشغالی به پایتخت رژیم صهیونیستی را محقق کند.



    گزارش
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 20421
    دفعات دیده شده: ۱۲۳۴ | آخرین مشاهده: ۴ ساعت پیش