Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • تیراندازی در یک سینمای آمریکا باعث کشته و مجروح شدن دهها نفر شد
    جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۵

    مردی که ماسک ضد گاز به چهره داشت صبح امروز در سینمایی در منطقه آرورا در اطراف شهر دنور ایالت کلورادو امریکا به سوی مردم آتش گشود.به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، فرد مهاجم همچنین قوطی های حاوی مواد شیمیایی را به سوی تماشاگران سینما پرتاب کرد که منجر به کشته شدن دوازه نفر و مجروح شدن حداقل پنجاه نفر دیگر شد.فرانک فانیان رئیس پلیس منطقه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا گفت: مظنون مردی زیر بیست و پنج سال است که در بازداشت به

    مردی که ماسک ضد گاز به چهره داشت صبح امروز در سینمایی در منطقه آرورا در اطراف شهر دنور ایالت کلورادو امریکا به سوی مردم آتش گشود.
    به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، فرد مهاجم همچنین قوطی های حاوی مواد شیمیایی را به سوی تماشاگران سینما پرتاب کرد که منجر به کشته شدن دوازه نفر و مجروح شدن حداقل پنجاه نفر دیگر شد.
    فرانک فانیان رئیس پلیس منطقه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا گفت: مظنون مردی زیر بیست و پنج سال است که در بازداشت به سر می برد.
    برخی گزارش ها حاکیست شماری از مجروحان از جمله چند کودک و یک نوزاد سه ماهه به علت پرتاب مواد شیمیایی به سوی آنان، تحت مداوای شیمیایی قرار گرفته اند.
    بنجامین فرناندز، سی ساله که در صحنه حادثه حضور داشت در این باره گفت: ابتدا هیچکس متوجه حمله نشد زیرا همه فکر می کردند سر و صدای چندین انفجاری که به گوش می رسد بخشی از فیلم است اما پس از آن بود که یک نفر با فریاد موضوع را به همه اطلاع داد.
    وی افزود: در این لحظه مردم متوجه شدند فردی که ماسک ضد گاز به چهره دارد، روبروی در ورودی سینما ایستاده و اسلحه خود را به سوی آنان نشانه رفته است.
    وی افزود: با چشم خود دیدیم که چند نفر بر اثر تیراندازی به سوی آنها کشته یا مجروح شدند و به زمین افتادند.
    پک جکسون سخنگوی پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) نیز در این مورد گفت: هنوز هیچ رابطه ای بین این اقدام و گروههای تروریستی کشف نکرده ایم.
    پس از وقوع حادثه دهها افسر پلیس و چند آمبولانس وارد منطقه تیراندازی شدند و مردم را از سینما و اطراف آن خارج کردند.
    به دلیل تردید در وجود هر نوع ماده منفجره در منزل مسکونی فرد مظنون، گروه بمب یاب نیز آپارتمان مسکونی وی را بازرسی کرد.
    همه واحدهای این مجتمع مسکونی نیز خالی از سکنه و خیابانهای اطراف بسته شده است.
    باراک اوباما در بیانیه ای که از سوی جان برنان مشاور امنیتی وی ارائه شد، این تیراندازی را وحشتناک و غم انگیز خواند و تاکید کرد: دولت آمریکا موظف است مسئول این واقعه را به دست عدالت بسپارد، به مجروحان رسیدگی و از امنیت مردم اطمینان حاصل کند.
    میت رامنی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 میلادی و رقیب اوباما نیز بیانیه جداگانه ای درباره این حادثه صادر کرد.
    از تیراندازی بیستم آوریل سال 1999 میلادی در دبیرستان کلمبیا در ایالت کلورادو که منجر به کشته شدن دوازده دانش آموز، یک دبیر و مجروح شدن بیست و شش نفر شد، واقعه صبح امروز بدترین حادثه تیراندازی در این ایالت است.
    حوادثی از این دست هر چند یکبار در آمریکا رخ می دهد.
    در شانزده آوریل 2007 میلادی نیز سینگ هوی چو، بیست و سه ساله در دانشگاه فنی ویرجینیا در شهر بلک برگ ایالت ویرجینیا، به سوی دانشجویان و استادان آتش گشود که سی و دو نفر کشته شدند.
    وی نیز پس از آن در صحنه حادثه خودکشی کرد.



    خبر
    نام منبع: واحد مرکزی خبر
    شماره مطلب: 20373
    دفعات دیده شده: ۶۷۳ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش