Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • کریستین ساینس مانیتور: خشکسالی شدید در آمریکا از جمله چالش های اوباما در انتخابات ریاست جمهوری است
    شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۰

    کریستین ساینس مانیتور با اشاره به این که مسائل اقتصادی در انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا تاثیرگذار است، خشکسالی شدید و افزایش تورم را از جمله چالش های اوباما در انتخابات آتی دانست.این روزنامه آمریکایی در نسخه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم پاتریک جیسون نوشت: وقوع خشکسالی شدید در اکثر مناطق زراعی آمریکا باعث شده است قیمت مواد غذایی افزایش یابد. برخی معتقدند از بین رفتن مزارع ذرت در آمریکا می تواند بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور تحت تا

    کریستین ساینس مانیتور با اشاره به این که مسائل اقتصادی در انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا تاثیرگذار است، خشکسالی شدید و افزایش تورم را از جمله چالش های اوباما در انتخابات آتی دانست.
    این روزنامه آمریکایی در نسخه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم پاتریک جیسون نوشت: وقوع خشکسالی شدید در اکثر مناطق زراعی آمریکا باعث شده است قیمت مواد غذایی افزایش یابد. برخی معتقدند از بین رفتن مزارع ذرت در آمریکا می تواند بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور تحت تاثیر بگذارد.
    از آنجایی که بیش از یک هزار شهر در منطقه میدوست آمریکا - مرکز تولید غلات در آمریکا- به مدت هشت هفته با خشکسالی دست به گریبانند از دولت خواسته اند تا به آنها تسهیلات اعطا کند تا بتوانند این فاجعه را پشت سر بگذارند. در حال حاضر بیش از شصت و یک درصد آمریکا با مشکل خشکسالی مواجه است. خشکسالی امسال آمریکا در دوازده سال گذشته بی سابقه بوده است.
    چه خشکسالی آمریکا برطرف شود یا نه، این کشور در سال زراعی کنونی نزدیک به یک سوم ذرت دنیا را تولید خواهد کرد. با از میان رفتن محصولات زراعی برخی مناطق آمریکا در نتیجه خشکسالی- شرایط در میدوست وخیم تر از دیگر نقاط این کشور است- قیمت مواد غذایی افزایش می یابد. در حال حاضر قیمت ها در آمریکا سی درصد افزایش یافته است. افزایش قیمت مواد غذایی به این معنی است که از بین رفتن محصولات کشاورزی تاثیر مستقیمی بر زندگی مصرف کنندگان آمریکایی خواهد داشت. به عبارت دیگر در پاییز امسال مصرف کنندگان آمریکایی با مشکل افزایش قیمت مواد غذایی و حتی نوشیدنی ها و در سال آینده با افزایش قیمت مواد گوشتی مواجه می شوند.
    این روزنامه نوشت: محققان ثابت کرده اند تورم و نرخ درآمد مردم در آمریکا دو عامل اصلی در انتخاب رئیس جمهور آینده این کشور است. افزایش مجدد قیمت بنزین و اکنون نیز خشکسالی بی سابقه و تاثیر آن بر بخش مواد غذایی باعث می شود تورم در آمریکا افزایش یابد. بدون شک افزایش تورم قدرت خرید مصرف کنندگان را کاهش می دهد. از آنجایی که مسائل اقتصادی به شدت بر انتخابات آمریکا تاثیرگذار است، می توان انتظار داشت اتفاقات اخیر نیز در انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.
    در حال حاضر سی درصد از مزارع ذرت در هجده ایالت اصلی تولید کننده این محصول شرایط مطلوبی ندارند.
    در ایالت های بسیار گرم که اکنون نیز بسیار خشک هستند شرایط مزارع کشاورزی بسیار وخیم است و اکثر محصولات آنها از میان رفته اند.
    بر اساس برآوردها نرخ تورم آمریکا در سال 2012 بین دو نیم تا سه و نیم درصد برآورد شده بود. اکنون نرخ تورم آمریکا به سه و نیم درصد رسیده است.
    هیچ کس اوباما رئیس جمهور را مستقیما به خاطر وقوع خشکسالی در آمریکا سرزنش نمی کند. نباید فراموش کرد اقدامات دولت اوباما در تغییر شرایط آب و هوایی تاثیر داشته است. بدون شک گرمای شدید و بی سابقه آمریکا در نتیجه تغییر آب و هوا است.
    افزایش تورم تحت تاثیر خشکسالی شدید و افزایش قیمت مواد غذایی تاثیر بسیاری در تضعیف اقتصاد آمریکا خواهد داشت. ادامه مشکلات اقتصادی آمریکا چالشی بزرگ برای اوباما در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری محسوب می شود.
    به طور قطع با افزایش تورم در آمریکا بیش از سه چهارم رای دهندگان پیش از فرا رسیدن زمان برگزاری انتخابات در آمریکا درباره نامزد مورد نظر خود تصمیم گیری خواهند کرد. کاملا روشن است کسانی که در لحظه آخر تصمیم می گیرند یا تصمیم خود را تغییر می دهند تاثیر بسیاری بر انتخاب رئیس جمهور آینده این کشور خواهند داشت.



    خبر
    نام منبع: واحد مرکزی خبر
    شماره مطلب: 20335
    دفعات دیده شده: ۸۷۳ | آخرین مشاهده: ۳ ساعت پیش