Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • کلینتون از تصمیم پاکستان برای بازگشایی مسیر ارسال تدارکات ناتو خبر داد
    چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۶

    هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد پاکستان مسیر ارسال تدارکات ناتو را به افغانستان که از ماه نوامبر بسته بوده است ، بازگشایی خواهد کرد .کلینتون با اعلام این مسئله گفت آمریکا به خاطر کشته شدن سربازان پاکستانی در حمله سال گذشته هواپیماهای آمریکایی به خاک این کشور متاسف است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، کلینتون افزود : « در تماس تلفنی روز سه شنبه با حنا ربانی کهر وزیر امور خارجه پاکستان ، او به من گفت مسیر

    هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد پاکستان مسیر ارسال تدارکات ناتو را به افغانستان که از ماه نوامبر بسته بوده است ، بازگشایی خواهد کرد .
    کلینتون با اعلام این مسئله گفت آمریکا به خاطر کشته شدن سربازان پاکستانی در حمله سال گذشته هواپیماهای آمریکایی به خاک این کشور متاسف است.
    به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، کلینتون افزود : « در تماس تلفنی روز سه شنبه با حنا ربانی کهر وزیر امور خارجه پاکستان ، او به من گفت مسیر زمینی ارسال تدارکات برای نیروهای ناتو مستقر در افغانستان باز
    می شود . »
    پاکستان مدتهاست تاکید دارد آمریکا باید به خاطر حمله هوایی به خاک این کشور که کشته شدن بیست و چهار سرباز پاکستانی را نیز درپی داشت عذرخواهی کند و پس از آن اسلام آباد مسیر ارسال تدارکات ناتو را باز خواهد کرد .
    کلینتون با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : « کهر و من به اشتباهاتی که باعث کشته شدن سربازان پاکستانی شد اذعان کردیم . ما به خاطر کشته شدن این سربازان پاکستانی متاسفیم . ما متعهد به همکاری نزدیک با پاکستان و افغانستان به منظور جلوگیری از تکرار دوباره چنین حوادثی هستیم . »
    نخست وزیر جدید پاکستان پیشتر گفته بود ادامه بسته مانده این مسیر ارسال تدارکات ناتو تاثیری منفی بر روابط با آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو خواهد داشت .
    راجا پرویز اشرف در نشست رهبران نظامی و غیرنظامی پاکستان گفت : « ادامه بسته ماندن این خطوط ارتباطی نه تنها به روابط ما به آمریکا بلکه به روابط ما با چهل و نه کشور دیگر ناتو نیز آسیب وارد خواهد کرد .»
    یک مقام بلندپایه دولت پاکستان گفت کمیته دفاعی کابینه این کشور امروز نشستی را به منظور گفتگو درباره اینکه آیا مسیر ارسال تدارکات ناتو باید باز شود یا خیر برگزار کرد اما دفتر نخست وزیری پاکستان از اشاره به تصمیماتی که در این نشست گرفته شده است ، خودداری کرد .
    مسدود شدن مسیر ارسال تدارکات ناتو از خاک پاکستان باعث شده است تا این ائتلاف از مسیری طولانی تر و پر هزینه تر از طریق روسیه و آسیای مرکزی استفاده کند .
    امیدهای اولیه درمورد توافق درمورد باز شدن این مسیر در نشست ماه مه سران ناتو با ناامیدی روبرو شد زیرا پاکستان در آن نشست از ناتو خواست برای عبور کامیون های خود حق ترانزیت پرداخت کند .
    اما کلینتون روز سه شنبه گفت پاکستان به خاطر صلح و امنیت در افغانستان و منطقه دیگر دریافت حق ترانزیت را مطالبه نخواهد کرد .
    وی افزود : « این نشانه ای محسوس از حمایت پاکستان از صلح ، امنیت و کامیابی در افغانستان و اهداف مشترک ما در منطقه است . »
    کلینتون تصریح کرد این مسیرهای ارسال تدارکات به آمریکا و ناتو کمک خواهد کرد تا روند خروج نیروهای خود را از افغانستان تکمیل کنند .
    همه نیروهای نظامی خارجی مستقر در افغانستان قرار است تا پایان سال دو هزار و چهارده این کشور را ترک کنند . ناتو و آمریکا نیز متعهد شده اند تا اواسط سال دو هزار و سیزده مسئولیت کنترل امنیت در افغانستان را به نیروهای افغان واگذار کنند .



    خبر
    نام منبع: واحد مرکزی خبر
    شماره مطلب: 20263
    دفعات دیده شده: ۸۱۰ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش