Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • روایت تازه غربی ها از جنگ سایبری ایران و سرویس های امنیتی:منابع امنیتی آمریکا: ویروس فلیم آغاز راه است
    شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۲

    برخی منابع غربی از همکاری مشترک سرویس های دفاع سایبری اسرائیل و آمریکا برای طراحی ویروس فلیم خبر دادند. این ویروس با هدف کندکردن توان توسعه هسته ای ایران طراحی و تولید شده بود. واشنگتن پست نوشت: ویروس اینترنتی فلیم اخیرا به طور گسترده در سطح شبکه رایانه ای ایران منتشر شد و به گفته کارشناسان امنیتی آمریکا تنها وظیفه این ویروس ارسال شبکه ای اطلاعات از طریق اینترنت بوده است.به نوشته واشنگتن پست، سه سرویس آژانس امنیت ملی آنریکا، سیا و ا

    برخی منابع غربی از همکاری مشترک سرویس های دفاع سایبری اسرائیل و آمریکا برای طراحی ویروس فلیم خبر دادند. این ویروس با هدف کندکردن توان توسعه هسته ای ایران طراحی و تولید شده بود.


    واشنگتن پست نوشت: ویروس اینترنتی فلیم اخیرا به طور گسترده در سطح شبکه رایانه ای ایران منتشر شد و به گفته کارشناسان امنیتی آمریکا تنها وظیفه این ویروس ارسال شبکه ای اطلاعات از طریق اینترنت بوده است.

    به نوشته واشنگتن پست، سه سرویس آژانس امنیت ملی آنریکا، سیا و ارتش اسرائیل پیش از این با تولید استاکس نت توانسته بودند ضربات نسبی به سیستم های غنی سازی ایران وارد کنند. واشنگتن پست در ادامه گزارش خود در گفت و گو با فردی که او را یک عضو سابق سیا معرفی می کند می نویسد: فلیم و استاکس نت امروز مشتی از خروار محسوب می شوند و تنها ماکن بسیار کوچک از جنگی است که در این میدان با ایران به راه افتاده است.



    گفتنی است ویروس فلیم بلافاصله پس از کشف، توسط محققان ایرانی خنثی شد. هفته گذشته شرکت روسی امنیت رایانه ای «کاسپرسکی» که ماه گذشته ویروس «فلیم» را کشف کرد اعلام کرد: تحقیقات این شرکت نشان می دهد این دو برنامه ( فلیم و استاکس نت) کدهای مشترکی دارند که نشان دهنده برخی ارتباطات بین گروههای جداگانه برنامه نویسان آنها است.

    الکساندر گوستف محقق شرکت کاسپرسکی در یک وبلاگ نوشت که بررسی اولیه حاکی از این بود که این دو برنامه ارتباطی به هم ندارند. اما بعدا مشخص شد که ما در زمینه غیرمرتبط بودن دو پروژه «فلیم» و «استاکس نت» اشتباه می کردیم.

    وی افزود: تحقیقات ما حقایقی را فاش کرده که به طور کامل نحوه ساخته شدن استاکس نت و ارتباط آن را با فلیم نشان می دهد. گوستف افزود: اگرچه ویروس فلیم اخیرا کشف شده ولی به نظر می رسد مربوط به قبل از دوران ساخت استاکس نت باشد که در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است.

    وی افزود: در زمانی که ویروس استاکس نت در ژانویه تا ژوئن ۲۰۰۹ ساخته شد، پلت فرم فلیم وجود داشت و به نظر ما تا تابستان ۲۰۰۸ ساخته شده بود.

    این محقق شرکت کاسپرسکی گفت: کدهای استاکس نت در سال ۲۰۰۹ از واحدهایی استفاده کرده که روی پلت فرم فلیم ساخته شده بودند. وی گفت: این امر نشان دهنده وجود دو تیم سازنده مستقل است که هر کدام پلت فرم خود را از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ ساخته اند.

    شرکت کاسپرسکی که یکی از بزرگترین سازندگان نرم افزارهای آنتی ویروس در جهان است، اعلام کرد: ویروس فلیم ۲۰ برابر بزرگ تر از استاکس نت است. کرم کامپیوتری استاکس نت که در ژوئن ۲۰۱۰ کشف شد علیه برنامه هسته ای ایران مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین مشخص شده که در کشورهای لبنان، مجارستان، اتریش، روسیه، هنگ کنگ، امارات و همچنین در کرانه باختری رایانه هایی به ویروس «فلیم» آلوده شده اند. ویروس استاکس نت برای حمله به سیستم های کنترل کامپیوتری ساخت زیمنس که عمدتا در اداره منابع آب، چاه های نفتی، نیروگاه ها و دیگر زیرساخت های مهم مورد استفاده قرار می گیرند، طراحی شده است.

    بیشتر موارد آلودگی به ویروس استاکس نت بیشتر در ایران مشاهده شده است که این گمانه زنی را بوجود می آورد که هدف از ساخت آن خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران بوده است.

     برخی گزارش ها حاکی از اینست که سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل برای خرابکاری در برنامه هسته ای ایران، این کرم رایانه ای را ساخته اند.



    گزارش
    نام منبع: شفاف نیوز
    شماره مطلب: 20126
    دفعات دیده شده: ۱۲۹۳ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش