Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • بااشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵/نیویورک تایمز: پیشرفت در مذاکرات مسکو منوط به درک خواسته های ایران است
    یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۷

     یک روزنامه آمریکایی با اشاره به مذاکرات گروه ۱+۵ و ایران در مسکو نوشت: اگر آمریکا و قدرت های دیگر واژه ها و خواسته های ایران را درک نکنند در مذاکرات هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد. به گزارش نیویورک تایمز، کمتر از دو هفته بعد از مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مسکو، ایران با تحریم های اتحادیه اروپا در زمینه نفت و تحریم سیستم بانکی از جانب آمریکا مواجه خواهد شد. این گزارش با اشاره به اینکه آیا غرب می تواند تهران را متقاعد کند ت


     یک روزنامه آمریکایی با اشاره به مذاکرات گروه ۱+۵ و ایران در مسکو نوشت: اگر آمریکا و قدرت های دیگر واژه ها و خواسته های ایران را درک نکنند در مذاکرات هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

    خبرگزاری فارس: نیویورک تایمز: پیشرفت در مذاکرات مسکو منوط به درک خواسته های ایران است

    به گزارش نیویورک تایمز، کمتر از دو هفته بعد از مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مسکو، ایران با تحریم های اتحادیه اروپا در زمینه نفت و تحریم سیستم بانکی از جانب آمریکا مواجه خواهد شد.

    این گزارش با اشاره به اینکه آیا غرب می تواند تهران را متقاعد کند تا توافقی در مورد برنامه هسته ای این کشور حاصل شود نوشت: این یک سوال کلیدی است که بعد از مذاکرات استانبول و مذاکرات بغداد همچنان دغدغه اصلی مقامات دولت ها و تحلیلگران است.

    برای پاسخ به این پرسش تحلیلگران و مقامات دولتی در داخل و خارج مجبور هستند که دست به گمانه زنی بزنند.

    "کلیف کوپچان" و دیگر تحلیگران خاورمیانه معتقدند که اگر آمریکا و دیگر قدرت های جهانی واژه ها و اصطلاحات ایران را در مذاکرات درک نکنند امکان موفقیت در مذاکرات مسکو کم می شود. اشاره به درخواست های ایران که در مذاکرات قبلی نیز گفته شده است.

    نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود با وجود آنکه در گزارش سه روز پیش خود غنی سازی ایران را برگ برنده تهران در مذاکرات توصیف کرده بود، پیش بینی کرد: قدرت های اصلی بعید است که تاخیر در تحریم ها علیه ایران را بپذیرند و "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا به علت جلوگیری از انتقادات جمهوریخواهان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ممکن نیست که حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسد.

    گروه 1+5 احتمالا لیست درخواست های قبلی خود را مبنی بر تعلیق غنی سازی 20 درصد، تعطیلی عملیات در فردو سایت واقع در قم که از جانب اسرائیل بارها نسبت به آن هشدار داده شده است ارائه خواهند کرد.

    نیویورک تایمز با اشاره به اینکه درخواستهای هر دو طرف مذاکرات، دچار اشتباهات محاسباتی است تصریح کرد که مسکو جای محاسبه دوباره است.

    این گزارش با اشاره به میزبانی مسکو در این دور از مذاکرات و اختلافات آمریکا و روسیه در مورد موضوعات مختلف نوشت: وجه تمایز این مذاکرات غیر از زمان، مکان مذاکرات است. این برای اولین بار است که مذاکرات در یک کشور شرکت کننده در مذاکرات برگزار می شود.

    روسیه و آمریکا غیر از موضوع ایران بر سر بحران سوریه اختلاف نظر اساسی دارند؛ موضوعی که منجر به سفر "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه به تهران و نزدیکی مواضع این دو کشور به یکدیگر شد. این موضوع می تواند به برگ برنده ای در مذاکرات تبدیل شود.

    از سوی دیگر "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه مایل است که در آغاز بازگشت خود به کاخ کرملین دستاورد ویژه ای داشته باشد و سیاست خارجی خود را از "دیمیتری مدودوف" که اکنون نخست وزیر این کشور است متمایز کند.

    حل موضوع هسته ای ایران یا تلاش برای حل آن به وضوح سیاست جدید روسیه تحت حاکمیت پوتین را نشان می دهد.

    مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 فردا و پس فردا به میزبانی مسکو برگزار خواهد شد.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 20071
    دفعات دیده شده: ۷۱۶ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش