Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • احمد شفیق:باید روابط مصر و آمریکا قوی بماند
    سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲:۱۶

    آخرین نخست وزیر رژیم حسنی مبارک و یکی از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: در صورتی که در انتخابات به پیروزی برسم روابط قویی با آمریکا خواهم داشت.احمد شفیق در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی العربیه در قاهره در پاسخ به این پرسش که آیا دادگاه عالی قانون اساسی مصر روز پنج شنبه قانون انزوای سیاسی را تایید خواهد کرد؟گفت: برآوردن من این است که دادگاه این قانون را تایید نخواهد کرد.وی در پاسخ به این پرسش که گفته بودید اگر در انت

    آخرین نخست وزیر رژیم حسنی مبارک و یکی از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: در صورتی که در انتخابات به پیروزی برسم روابط قویی با آمریکا خواهم داشت.
    احمد شفیق در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی العربیه در قاهره در پاسخ به این پرسش که آیا دادگاه عالی قانون اساسی مصر روز پنج شنبه قانون انزوای سیاسی را تایید خواهد کرد؟گفت: برآوردن من این است که دادگاه این قانون را تایید نخواهد کرد.
    وی در پاسخ به این پرسش که گفته بودید اگر در انتخابات به پیروزی برسید،آمریکا را به عنوان اولین کشور خارجی برای سفر انتخاب می کنید، دلیل این امر چیست؟تصریح کرد: ما در حال حاضر در جهان تک قطبی به رهبری آمریکا زندگی می کنیم و هیچ کس نمی تواند این مسئله را انکار کند. از سوی دیگر مصر از چهل سال پیش روابط قوی و راهبردی با آمریکا دارد. این روابط بسیار درهم تنیده و متنوع است. توافقات و اختلافات واشنگتن و قاهره تاثیرات قویی بر منطقه دارد. من روابط مصر و آمریکا را بسیار بااهمیت و به سود مردم مصر می دانم. در حال حاضر تماس هایی که با آمریکایی ها دارم مسئله غیرعادی نیست و سفیراین کشور در قاهره با من دیدار داشته است. کمک های آمریکا به مصر فقط موضوعات اقتصادی نیست بلکه این کمک ها بسیار متنوع و گوناگون است.
    در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوم،کمک کشورهای عربی دوست مصر به این کشور سرازیر خواهد شد. شرایط کنونی ایجاب می کند که روابط بسیار قویی با عربستان سعودی داشته باشیم.
    احمد شفیق در پاسخ به این پرسش که اگر ملت مصر در تظاهرات گسترده،الغای معاهده کمپ دیوید را درخواست کرد،چه انجام خواهید داد؟تصریح کرد:قرارداد کمپ دیوید را نمی توان با تظاهرات مردمی لغو کرد. تنها می توان اصلاحاتی در این قرارداد ایجاد کرد و می توانیم با مذاکره با اسرائیل شرایط خود را بهبود ببخشیم.
    این قرارداد دست مصر را در صحرای سینا بسته است و باید در این زمینه با اسرائیلی ها گفتگو کنیم. هیچ مشکلی در بازنگری در این قرارداد ندارم.
    وی درباره موضع خود در خصوص اوضاع فلسطین و گروه های فلسطینی گفت: فلسطینیان برادران ما هستند و هرگز فکر نمی کنم ملت مصر طرفدار یک گروه از فلسطینیان به زیان طرف دیگر باشد و امیدواریم فلسطینیان به تفاهم برسند تا کشور فلسطین تشکیل شود.
    احمد شفیق درباره اوضاع جاری در سوریه تصریح کرد:اوضاع سوریه بسیار وحشتناک و دردآور است. دولت سوریه مسئولیت روشنی دارد و باید از این خونریزی ها جلوگیری کند. هرگز به سود دولت سوریه نیست چنین حوادثی علیه مردم این کشور رخ دهد و باید امنیت را برای مردم محقق کند.



    خبر
    نام منبع: واحد مرکزی خبر
    شماره مطلب: 19996
    دفعات دیده شده: ۵۵۸ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش