Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • کنایه های کاخ سفید به اسرائیل؛ "حرف حمله را هم نزن"؛ چالش اصلی نتانیاهو مشکلات داخلی است نه "ایران"
    یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰:۱۸

    شورای روابط خارجی آمریکا اخیراً مقاله ای را به نقل از کریستین ساینس مانیتور، پیرامون تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران منتشر کرد.در این مقاله که توسط "نیر ایزیکوویتس" در ساینس مانیتور نوشته شده است اشاراتی واقعی پیرامون شرایط ناپایدار رژیم صهیونیستی مطرح می شود.ایزیکوویتس در این مقاله بیان می کند که صهیونیست ها با مشکل موجودیت مواجه هستند و آنچه که در حقیقت، سران این رژیم را تحت فشار قرار داده مسائل ایران نیست بلکه مشکلات داخلی و فز


    شورای روابط خارجی آمریکا اخیراً مقاله ای را به نقل از کریستین ساینس مانیتور، پیرامون تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران منتشر کرد.

    در این مقاله که توسط "نیر ایزیکوویتس" در ساینس مانیتور نوشته شده است اشاراتی واقعی پیرامون شرایط ناپایدار رژیم صهیونیستی مطرح می شود.

    ایزیکوویتس در این مقاله بیان می کند که صهیونیست ها با مشکل موجودیت مواجه هستند و آنچه که در حقیقت، سران این رژیم را تحت فشار قرار داده مسائل ایران نیست بلکه مشکلات داخلی و فزاینده رژیم صهیونیستی است.

    این در حالی است که رسانه های صهیونیستی نیز چندی قبل پیرامون داستان حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران تأکید کردند که بحث حمله رژیم صهیونیستی به ایران اسلامی تنها یک "تئاتر سیاسی" است.

    آنچه که در ادامه می خوانید بخش هایی از مقاله کریستین ساینس مانیتور است.

    ***
    نیر ایزیکوویتس _ کریستین ساینس مانیتور: مسئله ایران، فقط یکی از ده ها چالش بزرگی است که رهبران اسرائیل به عنوان چالشی که موجودیت رژیم صهیونیستی را با تهدید مواجه کرده با آن مواجه اند.

    مناقشه با فلسطین و نیز ماهیت جدید شکل گرفته در حکومت های مصر، لیبی، یمن و تونس از جمله چالش های مهمی هستند که در فراروی رژیم اشغالگر قدس قرار دارند.

    این در حالی است که هم اکنون احزاب اسلام گرا نیز در تمام کشورهای خیزش کرده در حال ظهور و بروز هستند و این امر به شدت نگران کننده است.

    رژیم صهیونیستی به این می اندیشد که حمله احتمالی او به ایران چه تأثیری بر حکومت های نوظهور عرب می گذارد و آیا این حمله احتمالی می تواند پیمان های صلح اسرائیل با مصر و اردن را تحت تأثیر قرار دهد یا خیر؟

    حمله احتمالی به ایران همچنین می تواند منافع حیاتی صهیونیست ها در داخل سرزمین های اشغالی را نیز به خطر بیاندازد.

    سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگردان و همکاران تکنوکراتش توانسته اند طی چند سال اخیر اوضاع این مناطق را نسبتاً آرام نگه دارند. این در حالی است که حمله احتمالی به ایران می تواند این شرایط را حساس کند و چالش هایی را میان تندروها! و میانه روها! در داخل سرزمین های اشغالی ایجاد کند.

    اسرائیل باید به فکر این تأثیرگذاری ها باشد.

    سخت ترین چالش اسرائیل این است که مسئله هسته ای ایران را باید در کنار اسلام گرایی روز افزون در دنیا مورد توجه قرار دارد زیرا این تهدیدها اساساً به یکدیگر گره خورده و مرتبط هستند.
    کریستین ساینس مانیتور همچنین در ادامه می نویسد: حمله احتمالی به ایران تأثیرات فراوانی را بر دولت های در حال ظهور در کشورهای خیزش کرده و همچنین فرآیندهای داخلی سرزمین های اشغالی خواهد داشت.

    این حمله احتمالی همچنین به احتمال زیاد معاهدات متزلزل صلح صهیونیست ها با رژیم سابق مصر و کشور اردن را نیز لغو خواهد کرد.

    در ادامه این گزارش می خوانیم: ظاهر قضیه این است که تمرکز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر مسائل ایران است اما حقیقت آن است که سوالات فراوانی ناظر به مسائل داخلی صهیونیست ها او را تحت فشار قرار داده اند.

    در کنار این مسائل، از تابستان سال گذشته نیز شورش های فراوان و فزاینده ای در شهرهای مختلف رژیم صهیونیستی شکل گرفته است. شورش هایی مردمی که سیاست های مقامات صهیونیست به ویژه در یک دهه گذشته در مباحث اقتصادی و ... سبب اصلی آنها بوده است.
    کریستین ساینس مانیتور در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات نتانیاهو در فضای داخلی رژیم صهیونیستی می نویسد: سوال اینجاست که آیا نتانیاهو قصد دارد در صورت تحقق احتمالی اهدافش در عرصه سیاست داخلی اسرائیل و به دست آوردن حمایت پارلمان این کشور، مشروعیت حمله احتمالی به ایران را به دست آورد؟

    در خاتمه این گزارش نیز این جمله به چشم می خورد: تمرکز بیش از حد نتانیاهو بر مسائل ایران به نفع صهیونیست ها نیست.



    گزارش
    نام منبع: مشرق نیوز
    شماره مطلب: 19603
    دفعات دیده شده: ۹۹۷ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش