Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • با تجمع در مقابل سفارت آمریکا /فعالان مدنی انگلیس تهدیدات و تحریم های غرب علیه ایران را محکوم کرد
    شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰:۱۰

    لندن - صدها نفر از فعالان مدنی انگلیس عصر شنبه با برگزاری تجمعی در مقابل سفارت آمریکا در لندن تهدیدات و تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران و 'جنایات ناتو' در نقاط مختلف جهان را محکوم کردند.


    لندن - صدها نفر از فعالان مدنی انگلیس عصر شنبه با برگزاری تجمعی در مقابل سفارت آمریکا در لندن تهدیدات و تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران و 'جنایات ناتو' در نقاط مختلف جهان را محکوم کردند.

    1391/02/30 - 09:33

    شرکت کنندگان در این تجمع که در آستانه اجلاس سران ناتو در شیکاگو، برگزار شد، تجاوزات آمریکا و متحدانش به عراق، افغانستان و لیبی و حملات هواپیماهای بدون سرنشین به یمن و پاکستان را بشدت محکوم کردند و تاکید نمودند که مردم جهان و مالیات دهندگان در کشورهای غربی مخالف سیاست های جنگ طلبانه ناتو هستند.

    آنان شعار می دادند؛ آزادی و عدالت برای همه، کشتار مردم غیرنظامی را متوقف کنید، نیروهای نظامی را از افغانستان خارج کنید، پایگاه های نظامی آمریکا در انگلیس باید تعطیل شود، ما مخالف حضور انگلیس در ناتو هستیم و ...

    شرکت کنندگان در این تجمع همچنین پلاکاردهای متعددی در دست داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود؛ به ایران حمله نکنید، به اشغال افغانستان پایان دهید، دست از سر سوریه بردارید، صلح جهانی - عدالت جهانی، گوانتانامو را تعطیل کنید، به جای افزایش بودجه نظامی، بودجه رفاهی را افزایش دهید، خونریزی برای نفت کافی است و ...

    تعدادی از شخصیت های سیاسی و رهبران تشکل های صلح طلب و ضدجنگ از جمله 'جرمی کوربین' نماینده پارلمان انگلیس، مراد قریشی عضو شورای شهر لندن، کیت هادسون رییس سازمان مبارزه برای خلع سلاح هسته ای(سی ان دی)، عباس عدالت رییس سازمان غیردولتی مبارزه با تحریم و مداخله نظامی در ایران (کاسمی)، اندرو ماری از رهبران کنگره اتحادیه های صنفی انگلیس، لیندزی جرمن معاون ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس، سارا کولبوران مدیر سازمان همبستگی با فلسطین، محمد صدیق از تشکل موسوم به 'عدالت برای بحرین' و 'میترا قیوم' از تشکل 'افغان های طرفدار صلح' در این تجمع سخنرانی کردند.

    محور اصلی سخنرانی ها مخالفت با سیاست های جنگ طلبانه ناتو، تاکید بر ضرورت خروج فوری نیروهای خارجی از افغانستان، محکومیت تحریم ها و تهدیدات غرب و رژیم صهیونیستی علیه ایران، مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه و تاکید بر ضروت خلع سلاح فوری رژیم اشغالگر قدس و حمایت از مبارزات مردم مظلوم فلسطین بود.

    سخنرانان تاکید کردند که مخالف هرگونه ماجراجویی جدید در منطقه خاورمیانه هستند و اعتراضات مدنی خود را علیه سیاست های نظامی گرایانه ناتو ادامه خواهند داد.

    آنان همچنین دولت های غربی را در برخورد با انقلاب های اخیر در جهان عرب و همچنین موضوع هسته ای به دورویی و پیروی از معیارهای دوگانه متهم کردند و گفتند: نمونه این دورویی ها را می توان در برخورد غرب با تحولات سوریه و بحرین و همچنین فعالیت های هسته ای ایران و رژیم اسراییل، به روشنی مشاهده کرد.

    'جرمی کوربین' از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان انگلیس در حاشیه این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: ما در مقابل سفارت آمریکا جمع شده ایم تا این پیام صریح را به گوش مقامات آمریکایی برسانیم که مردم انگلیس مخالف جنگ و تجاوز به کشورهای دیگر هستند.

    وی افزود: ما همچنین مخالف تحریم و تهدید نظامی ایران هستیم و معتقدیم که این گونه تهدیدات ثبات و امنیت منطقه را بیش از پیش به خطر می اندازد.

    وی تاکید کرد: مردم انگلیس خواهان بازگشت فوری سربازان شان از افغانستان هستند و همانگونه که تجربه 10 سال گذشته نشان داده است، وضعیت افغانستان نه تنها با حضور نیروهای اشغالگر بهبود نیافته بلکه روز به روز هم بدتر می شود.

    ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس، سازمان غیردولتی مبارزه برای خلع سلاح هسته ای(سی ان دی) و چندین تشکل صلح طلب انگلیس از حامیان اصلی تجمع امروز در مقابل سفارت آمریکا بودند.

    یک سخنگوی 'ائتلاف جنگ را متوقف کنید' به خبرنگار ایرنا گفت: مردم انگلیس همچون مردم سایر کشورهای جهان مخالف جنگ و خشونت هستند و به همین دلیل امروز در مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند تا اعتراض خود را به سیاست های جنگ طلبانه واشنگتن و ناتو اعلام کنند.

    وی افزود: شعار اصلی این تجمع 'نه به ناتو' بود و ما از طریق این تجمع پیام روشنی را برای سران ناتو که قرار است روز یکشنبه در شیکاگوی آمریکا تشکیل جلسه بدهند، فرستادیم؛ 'جنگ و تجاوز را متوقف کنید.'

    'پیام ما این است که نیروهای نظامی اشغالگر را فورا از افغانستان خارج کنید و دست از مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر بردارید... به جای صرف میلیاردها دلار از پول مالیات دهندگان در راه جنگ و تجاوز، به مشکلات اقتصادی مردم رسیدگی کنید.'

    این سخنگوی ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس اظهارداشت: پیام دیگر ما برای آمریکا و سران ناتو این است که دست از تحریم و تهدید ایران بردارید، ما مخالف آغاز جنگ دیگری در منطقه خاورمیانه هستیم.

    سخنگوی ائتلاف ضدجنگ انگلیس گفت: بیش از 10 سال از آغاز جنگ افغانستان گذشته است و هزاران نفر از مردم غیرنظامی کشته شده اند ولی نه تنها بهبودی در وضعیت آن کشور حاصل نشده، بلکه این روزها بی ثباتی و ناامنی در افغانستان رو به افزایش است.

    وی افزود: از نظر ما حضور نیروهای اشغالگر خارجی نه تنها راه حل مشکلات افغانستان نیست، بلکه این حضور عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در آن کشور به شمار می رود.

    وی اظهارداشت: حدود 415 نظامی انگلیسی در افغانستان کشته شده اند و اکثر مردم این کشور خواهان بازگشت فوری سربازان شان به خانه هستند ولی متاسفانه دولت همچنان اصرار دارد که بر اساس دستور العمل ناتو تا پایان سال 2014 نظامیان انگلیسی را در افغانستان نگه دارد.



    خبر
    نام منبع: ایرنا
    شماره مطلب: 19585
    دفعات دیده شده: ۵۶۷ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش