Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی

  • شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۰

    تحلیلگر "امریکن اینترپرایز":نشانه ای از ترس در مقامات ایرانی از حمله به تاسیسات هسته ای دیده نمی شود یک تحلیلگر آمریکایی با اشاره به مذاکرات هسته ای بغداد نوشت: هیچ نشانه ای از ترس در مقامات ایرانی از حمله به تاسیسات هسته ای این کشور وجود ندارد و آنها اهداف آمریکا از این مذاکرات را به خوبی درک کرده اند.   "مارک تیسن"

    تحلیلگر "امریکن اینترپرایز":نشانه ای از ترس در مقامات ایرانی از حمله به تاسیسات هسته ای دیده نمی شود

     یک تحلیلگر آمریکایی با اشاره به مذاکرات هسته ای بغداد نوشت: هیچ نشانه ای از ترس در مقامات ایرانی از حمله به تاسیسات هسته ای این کشور وجود ندارد و آنها اهداف آمریکا از این مذاکرات را به خوبی درک کرده اند.

    خبرگزاری فارس: نشانه ای از ترس در مقامات ایرانی از حمله به تاسیسات هسته ای دیده نمی شود

      "مارک تیسن" نویسنده و تحلیلگر موسسه امریکن اینترپرایز و مشاور سابق "جرج بوش" در گزارشی می نویسد: روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که ایران عموما موفقیت های هسته ای خود را مرهون موفقیت در به تاخیر انداختن اقدام غرب علیه برنامه هسته ای اش می داند.

    همزمان با آغاز مذاکرات مهم درباره پرونده هسته ای ایران، تیم مذاکره کننده ایران به منظور خرید وقت و ایجاد مشروعیت برای غنی سازی اورانیوم تمایل کمتری به رسیدن به یک توافق جامع دارند.

    ایرانی ها می گویند که سیاست های دقیق آنها باعث کمک به تکمیل روند غنی سازی در ایران شده است و غرب نیز نتوانسته است این واقعیت را متوقف کند.

    تیسن با اشاره به مقاله روزنامه نیویورک تایمز و اظهارات مقامات و تحلیلگران ایرانی همچنین نوشت: "حمیدرضا ترقی" یکی از مشاوران نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی ایران و از افراد نزدیک به تیم مذاکره کننده می گوید که بدون نقض قوانین بین المللی یا نقض تهعدات پیمان منع تکثیر تسلیحات هسته ای ما توانستیم با مدیریت خطوط قرمزی که غرب برای ما درست کرده بود به این نقطه برسیم.

    موفقیت های ایران در این زمینه عبارتند از؛ اول، ترقی گفت کشورهای غربی نمی خواهند ایران نیروگاه هسته ای داشته باشد اما رآکتور بوشهر اکنون به چرخه ملی برق سراسری پیوسته است.

    دوم، غرب با تاسیسات آب سنگین ایران مخالف است اما ایران درحال حاضر یک تاسیسات آب سنگین فعال در اراک دارد.

    سوم، غرب مخالف هرگونه غنی سازی است اما ایران درحال غنی سازی اورانیوم حتی بیشتر از آن چیزی است که برای برنامه هسته ای خود نیاز دارد.

    براساس این گزارش، آقای ترقی و دیگر مقامات ایرانی می گویند که سیاست آنها آمریکا را مجبور می کند تا غنی سازی را بپذیرند؛ اقدامی که پنج قطعنامه برای توقف آن توسط شورای امنیت سازمان ملل صادر شده است.

    این گزارش با اشاره به صحبت های مشاور رهبر ایران می نویسد: در گفته و صحبت های مقامات ایرانی چیزی به اسم ترس از حمله به تاسیسات هسته ای دیده نمی شود. در مقابل ایرانی ها از الان بر موفقیت خود در مواجه با اوباما قبل از آغاز مذاکرات تاکید می کنند.

    مشاور اسبق بوش در دوران رئیس جمهوری می نویسد: همانطور که من در روزنامه واشنگتن در هفته گذشته تاکید کردم این به این دلیل است که ایرانی ها تشخیص داده اند که هدف دولت اوباما در این مذاکرات توقف آنها از دستیابی به تسلیحات هسته ای نیست بلکه هدف وی جلوگیری از حمله اسرائیل به ایران قبل از برگزاری انتخابات نوامبر است.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 19582
    دفعات دیده شده: ۴۰۹ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش