Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • نزاع داخلی گروه های مخالف عامل لغو نشست اتحادیه عرب/گاردین: استعفای "برهان غلیون" نشانه ای از افزایش اختلافات میان مخالفان سوری
    جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱:۳۲

     با افزایش اختلافات و نزاع های درون گروهی میان مخالفین دولت سوریه، برهان غلیون رهبر اصلی مخالفان خارج نشین سوریه برای کناره گیری اعلام آماده گیری کرد. به گزارش روزنامه گاردین، با افزایش تنش و اختلافات داخلی میان گروه های مخالف دولت سوریه، برهان غلیون رهبر اصلی ترین گروه معارض در سوریه، اعلام کرد که به دلیل انتقادات شدیدی که علیه وی شکل گرفته، آماده کناره گیری از رهبری مخالفین است.• اختلافات گروه های مخالف تلاش های غرب را

     با افزایش اختلافات و نزاع های درون گروهی میان مخالفین دولت سوریه، برهان غلیون رهبر اصلی مخالفان خارج نشین سوریه برای کناره گیری اعلام آماده گیری کرد.

    به گزارش روزنامه گاردین، با افزایش تنش و اختلافات داخلی میان گروه های مخالف دولت سوریه، برهان غلیون رهبر اصلی ترین گروه معارض در سوریه، اعلام کرد که به دلیل انتقادات شدیدی که علیه وی شکل گرفته، آماده کناره گیری از رهبری مخالفین است.

    • اختلافات گروه های مخالف تلاش های غرب را بی اثر کرده است

    نویسنده گاردین با اشاره به این موضوع عنوان می کند که تفرقه و جدایی که آرام آرام در میان گروه های مخالف دولت سوریه و به خصوص "شورای ملی سوریه" (اصلی ترین گروه از مخالفین) شکل گرفت، موجب پیچیده شدن و گره خوردن تلاش های غرب برای تقویت گروه های مخالف شده است.

     

     

    غلیون اعلام کرده است که هرگاه نامزدی مناسب برای رهبری مخالفین پیدا شود، از سمت خود کناره گیری می کند. اما مخالفین وی او را فردی انحصارطلب و مستبد می خوانند که تنها به دنبال پست و مقام است.

    * کار کردن زیر یک چتر برای گروه های مخالف هر روز مشکل تر می شود

    15 ماه پس از شروع ناآرامی ها در سوریه، مخالفین هنوز نتوانسته اند اختلافات داخلی و رقابت بر سر قدرتی را که در میان آن ها وجود دارد، حل کنند. همین امر موجب شده تا حامیان بین المللی گروه ها بارها لزوم هماهنگی را به آن ها گوشزد کنند.

     

     

    اما با افزایش نزاع داخلی و مسلح شدن شورشیان، تلاش های این گروه ها برای کار کردن زیر یک چتر هر روز مشکل تر می شود.

    گروه های مخالف دولت سوریه، غلیون و گروه وی را دور از واقعیات میدانی دانسته و برخی نیز آن ها را گروهی مستبد نامیده اند.

    * مخالفین هنوز گیج می خورند/ تحریم ها ضد سوریه کم اثر بوده

    گاردین همچنین به این نکته اشاره می کند که، این گروه ها همچنان از تبعات عقب نشینی که شورشیان چند ماه قبل مجبور به آن شدند و طی آن نقاط کلیدی نظیر "ادلبب" و "باب عمر" را از دست دادند، گیج می خورند.

    این روزنامه انگلیسی همچنین تحریم ها و فشارهای بین المللی علیه دولت سوریه را کم اثر خوانده و عنوان کرده است تمام امیدها در حال حاضر به طرح صلحی است که به رهبری "کوفی عنان" دبیر کل پیشین سازمان ملل و با حضور بیش از 200 ناظر بین المللی در سوریه در حال اجراست.

     

     

    "کمیته هماهنگی محلی" یکی دیگر از گروه های مخالف در سوریه است که به دلیل اختلافات خود با شورای ملی، تهدید به ترک این شورا و جدایی از این گروه از مخالفین کرده است. علاوه بر این، چندین عضو دیگر از این شورا پیش از اعلام استعفای غلیون، خود را برای خروج از شورا آماده کرده اند.

    * نزاع داخلی گروه های مخالف عامل لغو نشست اتحادیه عرب

    این هفته همچنین نشستی که قرار بود از سوی اتحادیه عرب و با هدف متحد کردن گروه های مخالف دولت سوریه در قاهره برگزار شود، لغو شد که دلیل اصلی لغو این نشست هم، جدال و نزاع های داخلی میان گروه های مختلف مخالف بشار اسد بوده است.

     

     

    غلیون که یک خارج نشین سوری است، ماه ها است که به عنوان نماینده اصلی مخالفین از سوی غرب مورد حمایت قرار گرفته و به عنوان مذاکره کننده اصلی گروه های مخالف به شمار می رود. احتمال کناره گیری غلیون از سمت خود و افزایش اختلافات در میان گروه های مخالف دولت سوریه، مقامات غربی را که تلاش های چندین ماهه خود برای کنارگذاشتن بشار اسد را از دست رفته می بینند، نگران کرده است.



    گزارش
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 19577
    دفعات دیده شده: ۱۰۹۰ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش