Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • خودداری پوتین از اولین سفر رسمی به آمریکا
    پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰:۴۹

     به گزارش ایرنا'آرکادی دواورکوویچ' دستیار رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نخست وزیر روسیه فردا برای شرکت در اجلاس سران هشت کشور صنعتی ‍جی 8 عازم کمپ دیوید می شود.وی خاطرنشان کرد: اجلاس سران هشت کشور صنعتی در شرایط غیررسمی برگزار می شود و مدودیف در تمام برنامه های آن شرکت می کند.دستیار رییس جمهوری روسیه گفت که برگزاری غیررسمی این اجلاس به پیشنهاد طرف آمریکایی صورت می گیرد و به همین خاطر هم 'کمپ دیوید' به عنوان محل

     به گزارش ایرنا'آرکادی دواورکوویچ' دستیار رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نخست وزیر روسیه فردا برای شرکت در اجلاس سران هشت کشور صنعتی ‍جی 8 عازم کمپ دیوید می شود.

    وی خاطرنشان کرد: اجلاس سران هشت کشور صنعتی در شرایط غیررسمی برگزار می شود و مدودیف در تمام برنامه های آن شرکت می کند.

    دستیار رییس جمهوری روسیه گفت که برگزاری غیررسمی این اجلاس به پیشنهاد طرف آمریکایی صورت می گیرد و به همین خاطر هم 'کمپ دیوید' به عنوان محل برگزاری اجلاس تعیین شده است.

    رسانه های خبری روسیه امروز اعلام کردند که رییس جمهوری این کشور در ارتباط با تشکیل کابینه دولت و ضرورت انجام رایزنی ها با نامزدان معرفی شده از طرف مدودیف برای عضویت در کابینه جدید از سفر به آمریکا منصرف شد و به جای خود نخست وزیر را راهی این کشور می کند.

    این در حالی است که تحلیلگران سیاسی با اشاره به دعوت چین از پوتین برای سفر به این کشور در اواسط خرداد ماه جاری، خودداری رییس جمهوری منتخب روس ها از سفر به آمریکا را نشانه رویگردانی وی از غرب و تلاش برای تقویت روابط با کشورهای شرق با اولویت چین می دانند.

    در همین حال دستیار رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که مدودیف در حاشیه اجلاس هشت کشور صنعتی با 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا و سران چند کشور دیگر شرکت کننده در این اجلاس دیدار می کند.

    روابط روسیه و آمریکا در ماه های اخیر به دلیل تلاش های واشنگتن برای استقرار سامانه موشکی خود در کشورهای اروپایی متشنج شده است و کارشناسان بر این باورند که این مساله یکی از دلایل خودداری پوتین از سفر به آمریکا بوده است.

    روسیه در ماه های اخیر بارها از آمریکا خواهان ارائه تضمین های حقوقی در باره ماهیت سامانه موشکی در قاره اروپا شده است مبنی بر اینکه این سامانه علیه امنیت روس ها هدف گیری نخواهد شد.

    آمریکا در مقابل، درخواست روس ها را رد و اعلام کرده است که هیچ اقدامی انجام نخواهد داد که ابعاد سامانه موشکی خود را در آینده محدود کند.

    'نیکلای ماکاروف' رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به تازگی با انتقاد از بی توجهی واشنگتن به منافع و دغدغه های کشورش هشدار داد که روسیه ممکن است زیرساخت های سامانه موشکی آمریکا در اروپا را هدف حمله قرار دهد.



    خبر
    نام منبع: مشرق نیوز
    شماره مطلب: 19569
    دفعات دیده شده: ۵۲۰ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش