-
مردم آمریکا سالیانه 768 میلیون دلار خرج سخن پراکنی می کنند
یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۳
مالیاتدهندگان آمریکایی مبلغ 768میلیون دلار برای "سخنپراکنی" بینالمللی و هدف قرار دادن ذهن مخاطبان خارجی میپردازند. شبکه خبری راشاتودی گزارش داد: مقدار پولی که مالیاتدهندگان آمریکایی برای "سخنپراکنی" بینالمللی و هدف قرار دادن ذهن مخاطبان خارجی این کشور میپردازند به بیشترین میزان در تاریخ خود یعنی در حدود 768 میلیون دلار رسیده است. بر اساس این گزارش: آمریکاییها عموما نامی از هیئت مدیره رسانهای آمریکا (BBG) نشنیده اند. این نهاد فدرال مسئول
مالیاتدهندگان آمریکایی مبلغ 768میلیون دلار برای "سخنپراکنی" بینالمللی و هدف قرار دادن ذهن مخاطبان خارجی میپردازند. شبکه خبری راشاتودی گزارش داد: مقدار پولی که مالیاتدهندگان آمریکایی برای "سخنپراکنی" بینالمللی و هدف قرار دادن ذهن مخاطبان خارجی این کشور میپردازند به بیشترین میزان در تاریخ خود یعنی در حدود 768 میلیون دلار رسیده است. بر اساس این گزارش: آمریکاییها عموما نامی از هیئت مدیره رسانهای آمریکا (BBG) نشنیده اند. این نهاد فدرال مسئولیت نظارت بر رسانههایی همچون رادیو صدای آمریکا، رادیو اروپای آزاد یا همان رادیو آزادی، رادیو و تلویزیون مارتی، رادیو آسیای آزاد، رادیو ساوا و تلویزیون الحره را برعهده دارد. "تام داین"، مدیر سابق رادیو اروپای آزاد نیز میگوید که تاثیرگذاری رسانهای بر بزرگان اقتصادی و مدنی در جهان اسلام برای آمریکا امروزه یک اولویت است. به تصریح وی: "در خاورمیانه به ما به چشم متجاوز و اشغالگر نگاه میکنند و این برای ما موقعیت بسیار سختی است." "دانا پرینو"، رئیس هیئت مدیره رسانهای آمریکا در بیان آمال و اهداف BBG به راشاتودی گفت: ما دوست داریم که تمامی نقاط دنیا را در تمامی ساعات شبانهروز تحت پوشش داشته باشیم. اما سناتور "تام کوبرن"، در این خصوص میگوید: BBG بیارزشترین نهاد در دولت فدرال آمریکاست. تنها کاری که اینها بلدند پول خرج کردن است. در عین حال، گزارش راشاتودی حاکی از آن است که کارکنان BBG نیز این نهاد را یکی از بدترین آژانسهای دولتی آمریکا برای کار کردن برمیشمارند. این گزارش تصریح میکند: "مسئولین BBG خود را رها از هرگونه نظارت کنگره میپندارند و توانستهاند آنگونه که دلشان میخواهد، نهاد تحت نظر خویش را اداره کنند." حتی بر سر ماهیت ماموریت BBG نیز اختلافاتی وجود دارد و تردیدها بر سر اینکه آیا تاثیر کذاشتن بر افکار مردم غیرآمریکایی جزو وظایف آن هست یا نه بالا گرفته است. داین در این خصوص میگوید که الحره و رادیو آزادی بیشتر به دنیال تاثیر گذاشتن بر افکار افراد ذینفوذ جوامع هدف خود هستند. وی تاکید میکند که BBG صرفا نهادی برای به هدر دادن میلیونها دلار از مالیات مردم آمریکاست چرا که مخاطبان برنامههای BBG ، اساسا یا با مطالب مطرح شده در آنها مخالفاند و یا نسبت به آنها بیاعتنا هستند. برچسب ها: BBG ، راشاتودی ، مالیات آمریکاییها ، هیئت مدیره رسانهای آمریکا ، فریب رسانه ای
خبر
نام منبع: مشرق
شماره مطلب: 16352
دفعات دیده شده: ۹۳۳ | آخرین مشاهده: ۱ ساعت پیش