Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • سید حسن نصرالله: مهمترین راه خنثی‌سازی جنگ روانی دشمن، آگاهی و شناخت آن است (بخش اول) سید حسن نصرالله: مهمترین راه خنثی‌سازی جنگ روانی دشمن، آگاهی و شناخت آن است (بخش اول)
    شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۳۷

    دبیرکل حزب‌الله لبنان امشب در سخنانی به بحث جنگ روانی دشمنان علیه امت اسلامی و مقاومت پرداخت و تاکید کرد که مهمترین راه مقابله و خنثی‌سازی این جنگ روانی در داشتن آگاهی و شناخت از آن و اهدافش است. به گزارش شبکه تلویزیونی "المنار " لبنان، سید "حسن نصرالله " در مراسم شب عزاداری ابا عبدالله‌الحسین (ع) به جنگ روانی دشمنان علیه مقاومت و شیوه‌ها و اهداف آن پرداخت و مهمترین فاکتور مقابله با این جنگ را آگاهی و شناختن این جنگ و اهداف و ابزارهای آن دانست.

    دبیرکل حزب‌الله لبنان امشب در سخنانی به بحث جنگ روانی دشمنان علیه امت اسلامی و مقاومت پرداخت و تاکید کرد که مهمترین راه مقابله و خنثی‌سازی این جنگ روانی در داشتن آگاهی و شناخت از آن و اهدافش است. به گزارش شبکه تلویزیونی "المنار " لبنان، سید "حسن نصرالله " در مراسم شب عزاداری ابا عبدالله‌الحسین (ع) به جنگ روانی دشمنان علیه مقاومت و شیوه‌ها و اهداف آن پرداخت و مهمترین فاکتور مقابله با این جنگ را آگاهی و شناختن این جنگ و اهداف و ابزارهای آن دانست. وی گفت: جنگ روانی چیز جدیدی نیست بلکه قدمت آن به قدمت جنگ‌ها در طول تاریخ بشری می‌رسد و در جنگ روانی در دوران معاصر از ابزارهای بسیار متنوعی استفاده می‌شود که در صدر آنها رسانه‌های گروهی و ارتباط جمعی معاصر و همچنین موسسات فرهنگی و فکری و مراکز مطالعاتی و نظرسنجی‌ها است و گاهی نیز از توانمندیهای نظامی و امنیتی و اقتصادی برای خدمت به جنگ روانی استفاده می‌شود. دبیرکل حزب‌الله افزود: آمریکا که صاحب طرح سیطره و سلطه بر منطقه برای چپاول ثروت‌های ما است، بالاترین و زشت‌ترین جنگ‌های روانی را علیه ملت‌ها و ارتش‌های ما و جنبش‌های مقاومت انجام می‌دهد و همچنین دشمن صهیونیستی که در مرکز خط مقدم آمریکا است، به جنگ روانی خود ادامه می‌دهد. وی درباره تمرکز جنگ روانی بر سه محور و هدف از آن سخن گفت و تصریح کرد: نخست، ایجاد ترس و نگرانی در طرف مقابل است، هدف آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها از به راه انداختن جنگ روانی در وهله اول ترساندن و مرعوب کردن ما است و دشمن برای ایجاد ترس و نگرانی در بین امت ما به همه ابزارهای ایجاد آن متوسل می‌شود. سید حسن نصرالله گفت: آنها (دشمنان) در این حالت از ابزارهای متعددی از جمله تهدیدات دائمی که ما شاهد آن هستیم، استفاده می‌کنند مثلا وقتی حزب‌الله وارد دولت لبنان شد همه لبنان را تهدید کردند درحالی که ما در دولت سابق نیز حضور داشتیم و وقتی وارد این جنگ روانی و بازی تهدید می‌شوند همه با هم وارد می‌شود. وی تصریح کرد: آنها همچنین برای ترساندن ما از حربه بزرگنمایی توانمندهای دشمن استفاده می‌کنند و گاهی عملیات یا نظایر آن را به تصویر می‌کشند و این امر روی داد؛ زمانی که به شبکه‌های ماهواره‌ای عرب‌زبان اجازه دادند که روی عرشه ناوهای هواپیمابر آنها در جنگ عراق باشند و از دیگر ابزارهای مرعوب کرد همچنین اعلام تمرین‌ها و رزمایش‌های بزرگ در رسانه‌های گروهی و نیز استفاده از اهرم کشتار است که این اقدام را صهیونیست‌ها در سال 1948 میلادی زمانی که وارد روستاهای فلسطینی شدند با کشتن کودکان، زنان و سالخوردگان انجام دادند.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 12501
    دفعات دیده شده: ۸۴۸ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش