Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد : اعتماد عمومی به رسانه‌های آمریکا در حال از بین رفتن است نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد : اعتماد عمومی به رسانه‌های آمریکا در حال از بین رفتن است
    یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۳۷

    نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد اعتماد عمومی به رسانه‌های آمریکا در حال از بین رفتن است. به گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس "، نظرسنجی جدیدی که توسط موسسه نظرسنجی "پیو " انجام شد، نشان داد در حال حاضر تعداد روزافزونی از مردم آمریکا بر این باورند که پوشش خبری رسانه‌های آمریکایی غیردقیق و متعصبانه است. در این نظرسنجی که از تاریخ 22 تا 26 ژوئیه (31 تیر تا 4 مردادماه) انجام شد،هزار و 506 آمریکایی بزرگسال شرکت داشتند. موسسه تحقیقاتی "پیو " اعلام کرد:

    نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد اعتماد عمومی به رسانه‌های آمریکا در حال از بین رفتن است. به گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس "، نظرسنجی جدیدی که توسط موسسه نظرسنجی "پیو " انجام شد، نشان داد در حال حاضر تعداد روزافزونی از مردم آمریکا بر این باورند که پوشش خبری رسانه‌های آمریکایی غیردقیق و متعصبانه است. در این نظرسنجی که از تاریخ 22 تا 26 ژوئیه (31 تیر تا 4 مردادماه) انجام شد،هزار و 506 آمریکایی بزرگسال شرکت داشتند. موسسه تحقیقاتی "پیو " اعلام کرد: در نظرسنجی انجام شده 63 درصد اعلام کردند که گزارش‌های خبری که از رسانه‌های آمریکایی منتشر می‌شود، اغلب غیردقیق است. این آمار در حالی منتشر می‌شود که در مطالعات انجام شده در سال 1985، حدود 34 درصد مردم آمریکا اعلام کرده بودند به ناصحیح بودن اخبار آمریکا اعتقاد دارند. بنا بر این گزارش، این نظرسنجی همچنین نشان داد 60 درصد افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند معتقدند اخبار پوشش داده شده توسط رسانه‌های آمریکایی متعصبانه است. تعداد آمریکایی‌هایی که در سال 1985 بر این باور بودند که رسانه‌های آمریکایی پوشش خبری متعصبانه دارند، 45 درصد گزارش شده بود. علاوه بر این، حدود 74 درصد از مردم آمریکا معتقدند که سازمان‌های خبری آمریکا تمایل دارند تا در برخورد با مسائل اجتماعی و سیاسی از یک طرف ماجرا حمایت و جانبداری کنند. نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو همچنین نشان داد، جمهوری‌خواهان بیشتر از دموکرات‌ها نگرش منتقدانه در قبال رسانه‌های آمریکایی دارند، البته نگرش منفی به رسانه‌های خبری درمیان دموکرات‌ها نیز در حال افزایش است.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس
    شماره مطلب: 11924
    دفعات دیده شده: ۵۶۷ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش