Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • نظرسنجی ها : کاهش شدید محبوبیت رژیم صهیونیستی نزد یهودیان ایالات متحده طی سال گذشته نظرسنجی ها : کاهش شدید محبوبیت رژیم صهیونیستی نزد یهودیان ایالات متحده طی سال گذشته
    پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۷:۲۹

    نتایج یک نظرسنجی که به تازگی انجام شده ، نشان می دهد که پس از یک دهه تمایل محسوس یهودیان امریکا به رژیم صهیونیستی، این تعلق خاطر طی سال گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است، شواهد چنین امری تقریباً در تمامی معیارهای مورد سنجش در زمینه وابستگی یهودیان امریکا به رژیم صهیونیستی، مشهود است. پاسخ دهندگان در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی، اظهار می‌دارند که آنها کمتر به این رژیم توجه داشته، با دیگران راجع به آن صحبت کرده و یا در فعالیتهای حمایت از آ

    نتایج یک نظرسنجی که به تازگی انجام شده ، نشان می دهد که پس از یک دهه تمایل محسوس یهودیان امریکا به رژیم صهیونیستی، این تعلق خاطر طی سال گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است، شواهد چنین امری تقریباً در تمامی معیارهای مورد سنجش در زمینه وابستگی یهودیان امریکا به رژیم صهیونیستی، مشهود است. پاسخ دهندگان در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی، اظهار می‌دارند که آنها کمتر به این رژیم توجه داشته، با دیگران راجع به آن صحبت کرده و یا در فعالیتهای حمایت از آن شرکت می‌کنند. این کاهش نسبت به سال 1989 که بیان کنندة کاهش وابستگی به رژیم صهیونیستی در بین نسلها است، منطقی به نظر می‌رسد. به هر حال برای توضیح علت این تغییر چشمگیر در طول دو سال گذشته، حوادث اخیر در خاورمیانه توجیه کننده است. این نظرسنجی، بین 14 دسامبر 2006 تا ژانویه 2007 انجام شده و 1448 زن خانه‌دار یهودی ساکن آمریکا در نمونه‌‌برداری شرکت کردند. ادارة تبلیغ صهیونیسم – یهودیت دفتر نمایندگی یهودیان اسراییل مجری این طرح بود. تقریباً همة پاسخ دهندگان 25 سال و یا بالاتر داشته و یهودی مذهب بودند. جامعه‌شناسی و هویت یهودی این افراد بسیار شبیه پاسخ دهندگانی بود که در نظرسنجی سال 2001-2000 به عنوان افراد یهودی مورد بررسی قرار گرفتند. بعضی از نشانه‌های طرفداری از رژیم صهیونیستی، نسبت به نظرسنجی اولیه شدیدا تغییر کرده است که شامل خرید محصولات ساخت رژیم صهیونیستی، و کسانی می‌باشد که به فردی در سرزمینهای اشغالی نامه می‌نویسند. یهودیان قدیمی آمریکا تمایل بیشتری به اسراییل داشتند. در عین حال بخش قابل توجهی از پاسخ دهندگان احساسات منفی خود نسبت به رژیم صهیونیستی را بیان کردند. بیش از دو سوم پاسخ دهندگان اظهار داشتند که گاهی اوقات پلیس یا عمال رژیم صهیونیستی، "مزاحم" آنها بوده و تعداد زیادی نیز گفتند که "گیج شده‌اند". تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که گاهی اوقات آنها "از یهودی بودن خود خجالت" می‌کشند و 39 درصد نیز اظهار داشتند که خیلی وقتها از اسراییل "بی‌زار" می‌شوند.

    تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که گاهی اوقات آنها "از یهودی بودن خود خجالت" می‌کشند و 39 درصد نیز اظهار داشتند که خیلی وقتها از اسراییل "بی‌زار" می‌شوند.
    در مورد رفتار اسراییل با فلسطینی‌ها، بیشتر پاسخ دهندگان مخالف بودند و اکثریت نسبی با خشونت نظامی مخالف بودند. وقتی از آنها سؤال شد: «درصورت سفر به اسراییل چقدر نگران امنیت خود هستند؟» تقریباً 50% از آنها "بسیار نگران بوده" و نزدیک به 43% تا "حدودی نگران بوده" و تنها 5 درصد"نگران نبودند" و دو درصد نظر خاصی ابراز نکردند. اغلب کسانی که هرگز در اسرائیل نبوده‌اند دربارة امنیت خود "بسیار نگران" بودند ، در مقابل یک چهارم کسانی که مدت کوتاهی آنجا بوده‌اند، کسانی که تعلق خاطر بیشتری به رژیم صهیونیستی داشتند کمتر اظهار نگرانی می‌کردند. بنابراین مؤلفه‌ی ترس برای کسانی که نگران امنیت خود هستند، چالش مهم طرفداران رژیم صهیونیستی است. با این وجود اصلی‌ترین چالش پیش روی رژیم صهیونیستی، کاهش تمایل جوانان یهودی آمریکا نسبت به این رژیم است که از این نظرسنجی استنباط می‌شود.



    گزارش
    نام منبع: استیون م.کوهن،، مدرس مرکز مِلتون ویژه آموزش یهودیان
    شماره مطلب: 113
    دفعات دیده شده: ۲۱۷۷ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش