Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • نیوزویک چاپ امریکا /آیا اسراییل می تواند به ایران حمله کند؟ نیوزویک چاپ امریکا /آیا اسراییل می تواند به ایران حمله کند؟
    سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۵۹

    هفته نامه ی امریکایی نیوزویک ، در مقاله ای به تهدید نظامی اسراییل علیه ایران و امکان تحقق آن پرداخته است که در زیر می خوانید: این یک ارزیابی نظامی رسمی نبود ولی به نظر می رسد اظهارات جان ابی زید سرلشکر بازنشسته ارتش آمریکا در همایشی در یک دانشگاه تفنگداران دریایی در هفته گذشته، منعکس کننده تفکر برخی از افراد در سطح بالای ارتش ایالات متحده باشد: اسراییل در وارد آوردن خسارت جدی بر برنامه هسته ای ایران ناتوان است. ابی زید که به عنوان رییس فرماندهی

    هفته نامه ی امریکایی نیوزویک ، در مقاله ای به تهدید نظامی اسراییل علیه ایران و امکان تحقق آن پرداخته است که در زیر می خوانید: این یک ارزیابی نظامی رسمی نبود ولی به نظر می رسد اظهارات جان ابی زید سرلشکر بازنشسته ارتش آمریکا در همایشی در یک دانشگاه تفنگداران دریایی در هفته گذشته، منعکس کننده تفکر برخی از افراد در سطح بالای ارتش ایالات متحده باشد: اسراییل در وارد آوردن خسارت جدی بر برنامه هسته ای ایران ناتوان است. ابی زید که به عنوان رییس فرماندهی مرکزی آمریکا تا 18 ماه پیش بر عملیات نظامی در خاورمیانه نظارت داشت، سال گدشته با بیان علنی این که ایالات متحده می تواند با یک ایران مسلح به سلاح هسته ای از طریق راهبرد بازدارندگی از نوع جنگ سرد کنار بیاید، موجب بروز تحریکاتی شد. هفته گذشته وقتی از وی سوال شد که در مورد عواقب یک حمله اسراییلی علیه تأسیسات هسته ای ایران چه فکر می کند، ابی زید گفت که او تردید دارد که "اسراییلی ها با توانایی های نظامی خود توان وارد آوردن یک ضربه کاری بر برنامه هسته ای ایران" را داشته باشند. وی گفت "رویارویی اسراییل با ایران برای منطقه و برای ایالات متحده بد خواهد بود و در نهایت منطقه را به یک وضعیت حتی بی ثبات تری سوق خواهد داد." اسراییل معتقد است که تهران احتمالا ظرف یک سال از آستانه غنی سازی اورانیوم عبور خواهد کرد و روشن ساخته است که یک ایران مسلح به سلاح هسته ای را تحمل نخواهد کرد. ایران می گوید برنامه آن صلح آمیز است. یک سال پیش، اسراییل هواپیماهای جنگی خود را به سوریه گسیل داشت تا چیزی را که فکر می کرد تأسیسات هسته ای در حال پیدایش است ، نابود کند. ولی به گفته چند افسر و کارشناس پنتاگون در گفت و گو با نیوزویک ، ارتش ایالات متحده فکر می کند اسراییل برای رسیدن به ایران با چالش های عظیمی مواجه خواهد شد که از آن جمله سوخت گیری هواپیماهای جنگی آن در طول راه و نفوذ به اهداف هسته ای است که در سنگر قرار دارند. در اوایل ماه جاری، ایالات متحده با فروش 1000 بمب کوچک موسوم به جی بی یو-39 که قادر به نفوذ در اعماق بتون هستند موافقت کرد. این یک معامله تسلیحاتی بود که به اعتقاد کارشناسان در ارتباط با مسئله ایران می باشد. ولی بنا بر تخمین یک سخنگوی بوئینگ که سازنده بمب های مزبور است، این بمب ها تا قبل از سال 2010 تحویل داده نخواهند شد. و بنابر اظهارات یک منبع آشنا با گفت و گوهای بین اسراییل و آمریکا، ایالات متحده تا کنون درخواست اسراییل را برای دریافت تجهیزات اضافی را نپذیرفته است. یک کارشناس پنتاگون که اوضاع خاورمیانه را مورد بررسی قرار می دهد گفت سفارش تجهیزات اضافی از سوی اسراییل این تفکر را تقویت می کند که ارتش آن ابزار لازم را برای یک حمله در مقیاس وسیع ندارد.



    خبر
    نام منبع: فرارو
    شماره مطلب: 11214
    دفعات دیده شده: ۱۳۳۴ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش