Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • نظرسنجی هاآرتص: 96 درصد اسرائیلی‌ها(صهیونیستها) از امور مختلفی احساس هراس و ناامنی می‌کنند. نظرسنجی هاآرتص: 96 درصد اسرائیلی‌ها(صهیونیستها) از امور مختلفی احساس هراس و ناامنی می‌کنند.
    سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۳۸

    یک روزنامه صهیونیستی با انتشار یک نظرسنجی اعلام کرد: 96 درصد اسرائیلی‌ها از امور مختلفی احساس هراس و ناامنی می‌کنند. در جدیدترین نظرسنجی که در فلسطین اشغالی انجام شده و روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" اقدام به انتشار آن کرده است، آشکار شد که از مجموع مردم رژیم‌ صهیونیستی 96 درصد آنان در وحشت و ترس از امور مختلف به سر می‌برند. بنا بر این گزارش، با گذشت 60 سال از موجودیت اسرائیل، مردم آن هنوز احساس امنیت نمی‌کنند و نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد 34 درصد اس

    یک روزنامه صهیونیستی با انتشار یک نظرسنجی اعلام کرد: 96 درصد اسرائیلی‌ها از امور مختلفی احساس هراس و ناامنی می‌کنند. در جدیدترین نظرسنجی که در فلسطین اشغالی انجام شده و روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" اقدام به انتشار آن کرده است، آشکار شد که از مجموع مردم رژیم‌ صهیونیستی 96 درصد آنان در وحشت و ترس از امور مختلف به سر می‌برند. بنا بر این گزارش، با گذشت 60 سال از موجودیت اسرائیل، مردم آن هنوز احساس امنیت نمی‌کنند و نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد 34 درصد اسرائیلی‌ها از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، 22 درصد از بحران اقتصادی و 21درصد از جنگ جدیدی با لبنان در ترس و وحشت به سر می‌برند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد 14 درصد دیگر اسرائیلی‌ها از مجموعه‌ای از امور مختلف در حالتی از ترس به سر می‌برند، 4 درصد دیگر نیز اعلام کردند که اصلا نمی‌دانند از چه چیزی باید بترسند و در این میان تنها 4 درصد هستند که اعلام کردند از چیزی احساس هراس نمی‌کنند. "افراییم کام" کارشناس مسائل نظامی با اشاره به مساله ترس از ایران می‌گوید: ایران و مساله هسته‌ای آن ما(اسرائیل) را به هراس سال‌های پیش از جنگ 1967 و جنگ اکتبر 1973 که برای موجودیت خود نگران بودیم بازگرداند. این کارشناس نظامی با اشاره به خطرهای مختلفی که موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند، از ایران، افزایش روزافزون ساکنان فلسطینی و افزایش قدرت حماس (جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) و شلیک موشک‌های آن به اسرائیل به نام معضلات جدی یاد می‌کند. از سوی دیگر "عکیفا إلدار" جامعه‌شناس اسرائیلی می‌گوید: از پدرم دولتی درمانده را به ارث بردم و من نیز برای فرزندانم جز یک علامت سوال چیزی دیگری به ارث نخواهم گذاشت. بنا بر این گزارش، در این نظرسنجی همچنین مشخص شد 52 درصد اسرائیلی‌ها مهاجرت و ترک اسرائیل را بعید نمی‌دانند و تنها 32 درصد اعلام کردند عاملی نمی‌تواند آنها را وادار به مهاجرت کند. از سوی دیگر 24 درصد نیز اعلام کردند: ترس از آینده اسرائیل و بی‌اعتماد بودن به آن و نگرانی از آینده فرزندانشان ممکن است آنان را به ترک اسرائیل مجبور کند. بنا بر این گزارش 12 درصد از اسرائیلی‌ها اوضاع امنیتی و ترس از درگیری و جنگ را عاملی برای مهاجرت احتمالی خود از اسرائیل بیان می‌کنند و در این میان 10 درصد نیز وجود شغلی مناسب را دلیلی برای ترک احتمالی اسرائیل می‌دانند. در ادامه این نظرسنجی همچنین آمده است 30 درصد اسرائیلی‌ها به دلیل اوضاع زندگی و معیشتی خود از اینکه اسرائیلی هستند ابراز شرمندگی کرده‌اند. همچنین هفته‌نامه انگلیسی "ساندی‌تایمز" در شماره این هفته خود با اشاره به نزدیک شدن شصتمین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل پس از 60 سال از تاسیس خود، هنوز در ترس و وحشت روز افزون به سر می‌برد. این در حالی است که با گذشت 60 سال از موجودیت رژیم صهیونیستی و احساس شدید ناامنی، قرار است سران این رژیم‌ 13 تا 15 ماه می(24 و 25 اردیبهشت) را به مناسبت شصتمین سال تاسیس آن جشن بگیرند.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری فارس:
    شماره مطلب: 11027
    دفعات دیده شده: ۱۳۷۰ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش