Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • شیمون پرز : ما نصحیت شما در مورد ایران را که گفته بودید هرگز تهدید ایران را دست کم نگیرید جدی گرفتیم. شیمون پرز : ما نصحیت شما در مورد ایران را که گفته بودید هرگز تهدید ایران را دست کم نگیرید جدی گرفتیم.
    پنج‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۸۶ ساعت ۹:۰۶

    شیمون پرز در مراسم استقبال جرج بوش چه گفت؟ شیمون پرز در مراسم استقبال از جرج بوش گفت: ما نصحیت شما در مورد ایران را که گفته بودید هرگز تهدید ایران را دست کم نگیرید جدی گرفتیم. وی اضافه کرد ایران نیز نباید مصمم بودن ما را در دفاع از خود دست کم بگیرد. شبکه تلویزیونی بی بی سی ضمن پخش تصاویر زنده از سفر بوش به فلسطین اشغالی گزارش داد شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی اسرائیل در بدو ورود جرج بوش به فرودگاه بن گورین در تل آویو گفت: آقای رئیس جمهور ما از

    شیمون پرز در مراسم استقبال جرج بوش چه گفت؟ شیمون پرز در مراسم استقبال از جرج بوش گفت: ما نصحیت شما در مورد ایران را که گفته بودید هرگز تهدید ایران را دست کم نگیرید جدی گرفتیم. وی اضافه کرد ایران نیز نباید مصمم بودن ما را در دفاع از خود دست کم بگیرد. شبکه تلویزیونی بی بی سی ضمن پخش تصاویر زنده از سفر بوش به فلسطین اشغالی گزارش داد شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی اسرائیل در بدو ورود جرج بوش به فرودگاه بن گورین در تل آویو گفت: آقای رئیس جمهور ما از شما به عنوان دوستی خوب در اینجا استقبال می کنیم. شما به ما در زمان نیاز کمک کرده اید و راه صلح را هموار نموده اید. شما رهبر کشوری بزرگ هستید که وقتی آزادی خود را بدست آورد، هرگز از اعطای آزادی به دیگران خسته نشد. وی اضافه کرد ایران نیز نباید مصمم بودن ما را در دفاع از خود دست کم بگیرد. پرز خطاب به بوش افزود از زمان تأسیس اسرائیل تا کنون ما هفت بار مورد حمله قرار گرفتیم اما هرگز در هیچ جنگی شکست نخوردیم. وی اضافه کرد ما هرگز تمایل به صلح را از دست ندادیم و هیچ لحظه ای دمکراسی را به تعویق نیانداختیم. پرز اضافه کرد امریکا همواره ما را در جنگ و صلح مورد حمایت خود قرار داده است. وی در خاتمه خطاب به بوش گفت: آقای رئیس جمهور من از صمیم قلب از شما به علت حمایت های دائمی تان تشکر می کنم. وی افزود سخنرانی شما (بوش) در فوریه 2002 میلادی مورد توافق همگان قرار گرفت وقتی که گفتید دیدگاه من دو کشور مستقل است که در کنار یکدیگر در صلح و امنیت بسر برند. شیمون پرز افزود چنین ایده ای در آن زمان بعید به نظر می آمد، ولی اکنون همین موضوع اساس مذاکرات طرفین قرار گرفته است. پرز در ادامه سخنان خود افزود برقراری صلح در سه بعد سیاسی با تعیین چارچوب ایجاد دو کشور مستقل، اقتصادی با ارتقاء کیفیت زندگی در دو طرف مرز و امنیتی با متوقف کردن ایران، حماس و حزب الله بدست خواهد آمد. وی سپس خطاب به بوش افزود آقای رئیس جمهور شما در آستانه سفرتان به اینجا گفتید سال 2008 میلادی باید سال انتقال از کلمات صرف به سوی عمل و از امید و آرزو به سوی واقعیت باشد. پرز افزود حقیقتاً دوازده ماه آتی باید نقطه عطفی باشد که طی آن فقط به ادای کلمات بسنده نکنیم. وی افزود روزهایی که در پیش داریم سرنوشت ساز است و اگر از زمانی که در اختیار داریم برای برقراری صلح استفاده نکنیم، آنگاه سلاح های تخریب کننده، جنگ افروزی و ترور صحنه اصلی را بدست خواهد گرفت. وی افزود برای جنگ کردن هیچ وقت دیر نیست و برای صلح نمودن هیچ گاه زود نیست. وی در خاتمه گفت ما هیچ حقی نداریم که این فرصت مغتنم را از دست بدهیم. وی سپس ضمن خواندن شعری در تحسین صلح جویی و رستگاری، به جرج بوش رو کرد گفت: به دروازه های اورشلیم (بیت المقدس) خوش آمدید.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری آریا-
    شماره مطلب: 10735
    دفعات دیده شده: ۱۲۱۹ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش