Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • هشدار به محرومیت کشورهای اروپایی از فرصتهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز ایران هشدار به محرومیت کشورهای اروپایی از فرصتهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز ایران
    شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۶ ساعت ۸:۳۴

    مطبوعات فرانسوی و انگلیسی به دولت‌های این کشورها هشدار دادند با پیروی از سیاست ضدیت آمریکا با ایران، خود را از فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های نفت و گاز ایران محروم نکنند. روزنامه‌های لوموند فرانسه و فایننشال تایمز انگلیس با اشاره به استقبال شرکت های بزرگ نفت و گاز آسیایی از سرمایه گذاری در ایران نوشتند، این هشداری برای شرکتهای نفتی اروپایی است که درگیر چالش‌های سیاسی و مردد در تصمیم گیری، خود را از فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران محروم می‌کنند.

    مطبوعات فرانسوی و انگلیسی به دولت‌های این کشورها هشدار دادند با پیروی از سیاست ضدیت آمریکا با ایران، خود را از فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های نفت و گاز ایران محروم نکنند. روزنامه‌های لوموند فرانسه و فایننشال تایمز انگلیس با اشاره به استقبال شرکت های بزرگ نفت و گاز آسیایی از سرمایه گذاری در ایران نوشتند، این هشداری برای شرکتهای نفتی اروپایی است که درگیر چالش‌های سیاسی و مردد در تصمیم گیری، خود را از فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران محروم می‌کنند. لوموند و فایننشال تایمز در گزارشهای مشابه نوشتند، درحالی که آمریکا به ضدیت با فعالیت هسته‌ای ایران، این کشور را تحریم کرده است ؛ کشورهای آسیایی از جمله چین با آینده‌نگری و بی‌اعتنا به تحریم‌های آمریکا، از فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و گاز ایران استفاده می‌کنند. لوموند و فایننشال تایمز همچنین با اشاره به افزایش روزافزون بهای جهانی نفت و گاز نوشتند،‌ تردید اروپایی‌ها درباره ورود به بازار نفت و گاز ایران درحالی است که آنها مصرف کنندگان عمده‌ی نفت و گاز هستند. یک هفته پس از امضای قرارداد دو میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری شرکت نفتی ساینوپک چین در یکی از حوزه‌های نفت و گاز ایران ، شرکت نفتی SKS مالزی 10 روز پیش (26 دسامبر) قرارداد سرمایه گذاری 16 میلیارد دلاری در یکی دیگر از حوزه‌های نفت و گاز ایران را امضا کرد. مطبوعات هند نیز دیروز (جمعه) از تلاش شرکتهای نفتی هندی برای سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در ایران خبر دادند. ایران با 13.2 درصد کل دخایر نفت و گاز جهان ، دومین کشور دارای این ذخایر است.



    خبر
    نام منبع: خبرگزاری آریا-
    شماره مطلب: 10672
    دفعات دیده شده: ۷۷۳ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش