Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس شرم الشیخ منتشر شد پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس شرم الشیخ منتشر شد
    پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۸

    (((کشورهای شرکت‌کننده همچنین بر التزام خود به عدم مداخله در امور داخلی عراق و برقراری روابط حسن همجواری و نیز حق مردم عراق در تعیین آزادانه نظام سیاسی و آینده‌شان و همچنین حاکمیت عراق بر منابع طبیعی و پولی خود تاکید کردند. ))) در پیش نویس بیانیه پایانی کنفرانس کشورهای همجوار عراق که روز پنجشنبه در شرم الشیخ مصر منتشر شد، بر حمایت کشورهای شرکت‌کننده در این کنفرانس از تمامیت ارضی و وحدت و یکپارچگی عراق تاکید شد. به گزارش ایرنا، شرکت‌کنندگان خواستا

    کشورهای شرکت‌کننده همچنین بر التزام خود به عدم مداخله در امور داخلی عراق و برقراری روابط حسن همجواری و نیز حق مردم عراق در تعیین آزادانه نظام سیاسی و آینده‌شان و همچنین حاکمیت عراق بر منابع طبیعی و پولی خود تاکید کردند.

    کشورهای شرکت‌کننده همچنین بر التزام خود به عدم مداخله در امور داخلی عراق و برقراری روابط حسن همجواری و نیز حق مردم عراق در تعیین آزادانه نظام سیاسی و آینده‌شان و همچنین حاکمیت عراق بر منابع طبیعی و پولی خود تاکید کردند.
    در پیش نویس بیانیه پایانی کنفرانس کشورهای همجوار عراق که روز پنجشنبه در شرم الشیخ مصر منتشر شد، بر حمایت کشورهای شرکت‌کننده در این کنفرانس از تمامیت ارضی و وحدت و یکپارچگی عراق تاکید شد. به گزارش ایرنا، شرکت‌کنندگان خواستار خدشه دار نشدن مرزهای قانونی و بین‌المللی عراق شدند. دراین پیش نویس هدف از برگزاری این کنفرانس را کمک به مردم و دولت و پارلمان عراق برای تقویت روند سیاسی در این کشور عنوان کرده است. کشورهای شرکت‌کننده همچنین بر التزام خود به عدم مداخله در امور داخلی عراق و برقراری روابط حسن همجواری و نیز حق مردم عراق در تعیین آزادانه نظام سیاسی و آینده‌شان و همچنین حاکمیت عراق بر منابع طبیعی و پولی خود تاکید کردند. در این پیش نویس بر نیاز به رسیدن به راه‌حل‌های میانه و متقابل در برابر همه درگیری‌های موجود و همچنین بر تلاش دولت منتخب عراق برای تحقق اهداف ملت عراق تاکید شده است . تهیه‌کنندگان این پیش نویس همچنین خواستار حل سریع وفعالانه مشکلات عراق و فراهم کردن زمینه برای عراقی آزاد، مستقل، یکپارچه و فدرالی وبرخوردار از آسایش شده‌اند ومشارکت در روند سیاسی کنونی در این کشور را حق همه عراقی‌ها دانسته‌اند. دراین پیش نویس ضمن محکومیت اشکال مختلف خشونت در عراق بویژه علیه غیر- نظامیان و تاسیسات زیربنایی، سازمان‌های دولتی و اماکن مقدس، بر پایان فوری خشونت‌ها، حفظ جان افراد بیگناه و احترام به حقوق انسانی مردم عراق تاکید شده است . در پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس شرم الشیخ ،جلوگیری از ورود و خروج تروریست‌ها و سلاح به عراق و اهمیت تقویت همکاری بین عراق و کشورهای همسایه آن برای کنترل مرزهای مشترک مورد تاکید قرار گرفته است . شرکت‌کنندگان در این اجلاس از تلاش‌های دولت عراق برای حفظ یکپارچگی، برقراری امنیت و پایان دادن به خشونت و نیز گسترش مشارکت فراگیر مردم در روند سیاسی عراق و موفقیت تلاش‌های آشتی ملی حمایت کردند. پیش نویس بیانیه یادشده همچنین بر ضرورت حل اختلافات طائفه‌ای و مذهبی و نیز خلع سلاح بدون استثناء تمامی گروههای شبه نظامی و گروه‌های مسلح غیر قانونی و مبارزه با تروریسم بر مبنای قوانین بین‌المللی تاکید دارد. در این پیش نویس بر ضرورت تشکیل‌ارتش و نیروهای دفاعی و امنیتی بر اساس اصول حرفه‌ای و وطن دوستانه تاکید و از تلاش‌های کشورهای عربی و غیر عرب در این زمینه استقبال شده است. تهیه‌کنندگان این متن همچنین خواستارتوجه ویژه جامعه جهانی و کشورهای میزبان نسبت به وضعیت آوارگان و پناهندگان عراقی شده‌اند. وزرای امور خارجه و دیپلمات‌های ارشد بیش از ‪ ۵۰‬کشور جهان در کنفرانس دو روزه با هدف کمک به ایجاد ثبات در اوضاع عراق در شرم‌الشیخ مصر شرکت کرده‌اند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 10335
    دفعات دیده شده: ۱۱۲۴ | آخرین مشاهده: ۳ ساعت پیش