Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • بولتون: برخی کشورهای عربی، طی جنگ اسراییل علیه لبنان خواستار نابودی حزب‌الله بودند. بولتون: برخی کشورهای عربی، طی جنگ اسراییل علیه لبنان خواستار نابودی حزب‌الله بودند.
    شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۰۵

    نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد که برخی کشورهای عربی، جنگ اسراییل علیه لبنان در تابستان سال گذشته را تشویق می‌کردند و خواستار نابودی حزب‌الله بودند. به گزارش ایرنا، منابع خبری لبنان اعلام کردند، جان بولتون این سخن را در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره در برنامه " گفتگوی باز که شنبه شب پخش می‌شود اظهار و از اشاره به نام این کشورهای عربی خودداری کرد. بر پایه این خبر، بولتون گفت : در گفت و گوهای محرمانه ، برخی سفیران کشورهای ع

    نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد که برخی کشورهای عربی، جنگ اسراییل علیه لبنان در تابستان سال گذشته را تشویق می‌کردند و خواستار نابودی حزب‌الله بودند. به گزارش ایرنا، منابع خبری لبنان اعلام کردند، جان بولتون این سخن را در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره در برنامه " گفتگوی باز که شنبه شب پخش می‌شود اظهار و از اشاره به نام این کشورهای عربی خودداری کرد. بر پایه این خبر، بولتون گفت : در گفت و گوهای محرمانه ، برخی سفیران کشورهای عربی ، جنگ اسراییل علیه لبنان را دفاع از خویشتن نامیدند و کلام آنان درباره حزب‌الله ، ملایم نبود و این، موضعگیری کشورشان بود. بولتون اعتراف کرد که از بین بردن تلاش حزب‌الله به منظور تغییر فضای موجود در منطقه ، مهمترین هدف آمریکا از جنگ اسراییل علیه لبنان بود که محقق نشد. وی، فرصت صلح میان لبنان و اسراییل را در دوره کنونی، بالا دانست و در عین حال اعتراف کرد که آمریکا موجب طولانی شدن جنگ اسراییل علیه لبنان شد و علت آن را محقق کردن صلح ادامه دار و نه آتش بس و همچنین تقویت دولت سنیوره دانست. در جریان جنگ تابستان گذشته اسراییل علیه ملت لبنان بیش از هزار نفر از کودکان ، زنان ، سالخوردگان و افراد غیر نظامی با انواع سلاحهای پیشرفته و مخرب که بسیاری از آنها اهدایی دولت آمریکا به اسراییل بود به طرز فجیعی قتل عام شدند. دولت آمریکا همچنین از تصویب به موقع قطعنامه شورای امنیت برای پایان دادن به حملات صهیونیستهابه‌لبنان خودداری کرد و همراه با انگلیس درعمل دست رژیم صهیونیستی را برای ادامه کشتار مردم لبنان باز گذاشت. در همین پیوند نتایج یک پژوهش آماری که مرکز پژوهشهای بیروت وابسته به حزب‌الله لبنان آن را انجام داده ، میزان خسارت‌های جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان را دو میلیارد دلار برآورد کرده است. با وجود حمایت کامل آمریکا و غرب از حمله اسراییل علیه لبنان و تجهیز این رژیم برای کشتار مردم بی‌دفاع آن کشور ، حملات مقاومت لبنان باعث شد تا نظامیان رژیم صهیونیستی شکست سختی را متحمل شده و پس از ‪ ۳۳‬روز نبرد نابرابر ، با برجای گذاشتن تلفات و خسارات سنگین ، ناچار شوند آتش بس را پذیرفته و با خفت از خاک لبنان خارج شوند. این موضوع سبب شد تا فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی به بی‌لیاقتی و ناکارآمدی متهم شوند که در نهایت منجر به استعفای دان حالوتس رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شد. هم‌اینک نیز با بررسی تبعات شکست اسراییل در این جنگ توسط کمیته اسراییلی وینو گراد، دامنه رسوایی‌ها و پوشالی بودن قدرت نظامیان صهیونیست بیش از پیش آشکار می‌شود.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 10285
    دفعات دیده شده: ۱۵۶۷ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش