Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • لاریجانی: ستیز با اراده ملت ایران نفعی برای اروپا نخواهد داشت. لاریجانی: ستیز با اراده ملت ایران نفعی برای اروپا نخواهد داشت.
    دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۶

    (((دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ، با بیان اینکه مسئله عدم انحراف فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران می‌تواند موضوع جدی مذاکره باشد ، تصریح کرد: اگر نگرانی آنها انحراف باشد، ما این را موضوع مهمی می‌دانیم که می‌تواند موضوع مذاکره باشد. قطعاً ما دوست داریم دیگران نگرانی از فناوری هسته‌ای ایران نداشته باشند و این موضوع می‌تواند موضوع جدی و مورد بحث باشد. اگر مذاکرات تصنعی باشد و رقص دیپلماتیک کنند ، مذاکرات به نتیجه‌ای نمی‌رسد. ))) علی لاریجانی دبی

    دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ، با بیان اینکه مسئله عدم انحراف فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران می‌تواند موضوع جدی مذاکره باشد ، تصریح کرد: اگر نگرانی آنها انحراف باشد، ما این را موضوع مهمی می‌دانیم که می‌تواند موضوع مذاکره باشد. قطعاً ما دوست داریم دیگران نگرانی از فناوری هسته‌ای ایران نداشته باشند و این موضوع می‌تواند موضوع جدی و مورد بحث باشد. اگر مذاکرات تصنعی باشد و رقص دیپلماتیک کنند ، مذاکرات به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

    دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ، با بیان اینکه مسئله عدم انحراف فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران می‌تواند موضوع جدی مذاکره باشد ، تصریح کرد: اگر نگرانی آنها انحراف باشد، ما این را موضوع مهمی می‌دانیم که می‌تواند موضوع مذاکره باشد. قطعاً ما دوست داریم دیگران نگرانی از فناوری هسته‌ای ایران نداشته باشند و این موضوع می‌تواند موضوع جدی و مورد بحث باشد. اگر مذاکرات تصنعی باشد و رقص دیپلماتیک کنند ، مذاکرات به نتیجه‌ای نمی‌رسد.
    علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با تایید اینکه محل ملاقات وی با خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آنکارا است، گفت : شرایط جدید به اقتضائات و رویش ابتکارات جدید نیاز دارد. به گزارش ایرنا، لاریجانی روز دوشنبه پس از دیدار با سلیمان فرنجیه وزیر کشور سابق لبنان در جمع خبرنگاران افزود: آنها نباید روی پیش شرطها صحبت کنند. اگر مذاکرات جدی وجود داشته باشد، راه حلی است که به نفع آنها خواهد بود. دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ، با بیان اینکه مسئله عدم انحراف فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران می‌تواند موضوع جدی مذاکره باشد ، تصریح کرد: اگر نگرانی آنها انحراف باشد، ما این را موضوع مهمی می‌دانیم که می‌تواند موضوع مذاکره باشد. قطعاً ما دوست داریم دیگران نگرانی از فناوری هسته‌ای ایران نداشته باشند و این موضوع می‌تواند موضوع جدی و مورد بحث باشد. اگر مذاکرات تصنعی باشد و رقص دیپلماتیک کنند ، مذاکرات به نتیجه‌ای نمی‌رسد. لاریجانی ابراز امیدواری کرد که متدولوژی پیگیری مذاکرات تغییر کند تا اعتماد ملت ایران جلب شود. وی در خصوص مصوبه وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا مبنی بر اجرایی کردن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران، گفت: این مسئله‌ خیلی عجیبی نیست در حالیکه برخی کشورهای اروپایی چنین ‌نظری دارند، برخی دیگر قراردادهایی‌ در بخش گاز با ایران امضا می‌کنند. دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که چقدر به مذاکرات خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خوشبین هستید؟ با اشاره به مذاکرات قبلی گفت: مذاکرات قبلی نتیجه داشت؛ منتها بعضی از کشورهای ماجراجو دخالت در موضوع کردند. لاریجانی گفت: من به شما حق می‌دهم که این تلقی را داشته باشید که آنها یکی دو بار در این زمینه خوش رفتاری نکردند. دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که به نفع اروپا خواهد بود که فضا و بستر مناسب را برای حل مساله هسته‌ای پیدا کند، گفت: ستیز با اراده ملت ایران نفعی برای اروپا نخواهد داشت. ایرانی‌ها آمادگی دارند که در مسیر تفاهم گام بردارند و این سنت فکری ایرانیان است؛ البته در این زمینه ساده لوح نیستند. لاریجانی اظهار داشت: قرار آنها نیز این است که از طریق تفاهم و گفتگوی مسالمت آمیز این مساله حل شود. وی درخصوص نیروگاه بوشهر نیز با بیان این که ارتباط ایران با روسیه در مقاطع مختلف ادامه داشته است، گفت: گفتگوهای ایران با روسیه هیچگاه قطع نشده است و آنطور که آقای ایوانف گفته‌اند در زمینه نیروگاه بوشهر نیز ملاحظات اقتصادی داشتند که هیات ایرانی در مسکو تفاهماتی با آنها داشته‌اند و مقصود سیاسی در کار نبوده است. وی تصریح کرد: این به نفع روسیه نخواهد بود که ملاحظات سیاسی را در این زمینه دخالت دهد؛ چون این می‌تواند در آینده همکاری‌ها تاثیر داشته باشد. دبیر شورای عالی امنیت ملی درخصوص توافقات هیات ایرانی در مسکو نیز خاطرنشان ساخت: در زمینه مسائل اقتصادی آنها مدعی بودند که در این زمینه به تفاهم رسیدند؛‌ لذا امیدواریم این بار شرایط گذشته تکرار نشود. لاریجانی در پاسخ به خبرنگاری درخصوص ادعای انگلیس برای دست داشتن ایران در ناآرامی های بصره نیز گفت: هیچ کس این مساله را باور نمی‌کند؛ چون تنها کشوری که در صحنه عراق عملاً نشان داده که برای ایجاد امنیت و ثبات به دولت آقای مالکی ایران است، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و سایر کشوها می‌دانند که مشکلات در عراق جریانات تروریستی هستند که الان فعال شدند و اتفاقاً ‌از کشورهای دوست آمریکا به آنجا صادر می‌شوند.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 10206
    دفعات دیده شده: ۱۰۳۵ | آخرین مشاهده: ۲ ساعت پیش