Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • نوری المالکی خواستار توقف ساخت دیوار حایل در بغداد شد نوری المالکی خواستار توقف ساخت دیوار حایل در بغداد شد
    دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ ساعت ۸:۲۰

    نوری المالکی، نخست وزیر عراق، روز یکشنبه در قاهره تاکید کرد که از ارتش آمریکا خواسته است ساخت دیوار حائل در بغداد را متوقف کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، مالکی در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه عرب، گفت: « من با ساخت این دیوار مخالفت کرده‌ام و احداث آن بزودی متوقف خواهد شد. روشهای دیگری نیز برای کنترل امنیت وجود دارد » نیروهای آمریکایی از بیستم فروردین امسال به بهانه جلوگیری از درگیری های مذهبی در بغداد، ساخت دیو

    نوری المالکی، نخست وزیر عراق، روز یکشنبه در قاهره تاکید کرد که از ارتش آمریکا خواسته است ساخت دیوار حائل در بغداد را متوقف کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، مالکی در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه عرب، گفت: « من با ساخت این دیوار مخالفت کرده‌ام و احداث آن بزودی متوقف خواهد شد. روشهای دیگری نیز برای کنترل امنیت وجود دارد » نیروهای آمریکایی از بیستم فروردین امسال به بهانه جلوگیری از درگیری های مذهبی در بغداد، ساخت دیواری پنج کیلومتری به دور محله سنی‌نشین عظمیه در شرق بغداد را آغاز کرده است. ساکنان این محله و همچنین گروهی از نمایندگان مجلس عراق از این اقدام به شدت انتقاد کرده‌اند. بسیاری از عراقی ها معتقدند که احداث این دیوار تنها باعث شعله ور شدن خشونت ها می شود. یکی از ساکنان سنی بغداد در این باره میگوید: ما هزاران سال است که با شیعیان در کنار هم زندگی کرده ایم. این امریکایی ها هستند که عامل اغتشاش می باشند.

    بسیاری از عراقی ها معتقدند که احداث این دیوار تنها باعث شعله ور شدن خشونت ها می شود. یکی از ساکنان سنی بغداد در این باره میگوید: ما هزاران سال است که با شیعیان در کنار هم زندگی کرده ایم. این امریکایی ها هستند که عامل اغتشاش می باشند.
    نخست وزیر عراق در نخستین واکنش رسمی به موضوع، با اشاره تلویحی به دیوار حایل در سرزمینهای اشغالی همچنین افزود: « این دیوار ما را یاد دیوارهای دیگری در جهان می اندازد» یکی از نمایندگان مجلس عراق ساخت دیوار احمدیه را نقطه اوج شکست آمریکا و گامی در جهت نقض حقوق بشر در عراق خواند. باوجود این انتقادها، ارتش آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که چند دیوار سیمانی دیگر در عراق خواهد ساخت.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 10190
    دفعات دیده شده: ۱۲۱۶ | آخرین مشاهده: ۳ ساعت پیش