Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:

للأسف ، متصفحك قديم جدًا ولا يدعمه هذا الموقع ؛

الرجاء استخدام أحدث إصدار من المتصفحات الحديثة:



Chrome 96+ | Firefox 96+
عملیات روانی
  • متکی : تحولات امریکای لاتین ناشی از تمایلات ملی ، استقلال خواهی و مقابله با سلطه‌طلبی آمریکا بود. متکی : تحولات امریکای لاتین ناشی از تمایلات ملی ، استقلال خواهی و مقابله با سلطه‌طلبی آمریکا بود.
    پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۳۳

    منوچهرمتکی وزیر امور خارجه ایران گفت: کشورهای غربی مطمئن شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران تحت هیج شرایطی از حق خود در زمینه فعالیتهای صلح - آمیز هسته‌ای صرف نظر نخواهد کرد. به گزارش ایرنا، متکی که چهارشنبه شب در محل سفارت ایران در کاراکاس سخن می‌گفت: خاطرنشان کرد این امر دستاورد مقاومت ملت و دیپلماسی فعال کشور است. وی استراتژی کشورهای غربی در برخورد با فعالیتهای صلح آمیز ایران را بر دو پایه استوار دانست و گفت: پیام اول و تصمیم قطعی آنها این بود

    منوچهرمتکی وزیر امور خارجه ایران گفت: کشورهای غربی مطمئن شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران تحت هیج شرایطی از حق خود در زمینه فعالیتهای صلح - آمیز هسته‌ای صرف نظر نخواهد کرد. به گزارش ایرنا، متکی که چهارشنبه شب در محل سفارت ایران در کاراکاس سخن می‌گفت: خاطرنشان کرد این امر دستاورد مقاومت ملت و دیپلماسی فعال کشور است. وی استراتژی کشورهای غربی در برخورد با فعالیتهای صلح آمیز ایران را بر دو پایه استوار دانست و گفت: پیام اول و تصمیم قطعی آنها این بود که ایران نباید فناوری هسته‌ای داشته باشد. وی پایه دوم این استراتژی را آن دانست که غربی‌ها مطمئن بودند ایران را با تهدید یا تطمیع وادار خواهند کرد که از حق خود چشم پوشی کند ولی مقاومت ملت و دیپلماسی فعال کشور، بازی را به گونه‌ای دیگر رقم زد. وی با بیان اینکه هم اکنون برخی از کشورهای غربی، دیگر برپایه استراتژی نخست خود یعنی محرومیت ایران از فناوری هسته‌ای پافشاری نمی‌کنند، به ذکر نمونه‌هایی پرداخت و گفت: نمایندگان برخی از این کشورها گفته‌اند که ما می‌دانیم ایران غنی‌سازی را تعلیق نمی‌کند بنابراین باید راه تعامل با این کشور را درپیش گرفت. متکی ابراز امیدواری کرد که طرفهای غربی در راستای همین تعامل به میز مذاکره برگردند و مذاکرات جدی وسازنده میان ایران و طرفهای دیگر پرونده هسته‌ای آغاز شود. متکی آنگاه به بخشی از دستاوردهای دستگاه دیپلماسی طی سال گذشته اشاره و تصریح کرد که وزارت خارجه درسال ‪ ۱۳۸۵‬ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف برای گسترش مناسبات با دیگر کشورها ایجاد کرده است. وی بااشاره به شتاب چشمگیردر حوزه روابط اقتصادی ایران با سایر کشورها این امر را نویددهنده خوبی برای حرکت آتی دانست. وزیر خارجه ایران همچنین سال ‪ ۸۵‬را سال خلق فضای جدید در مناسبات بین المللی توصیف کرد و گفت: در این سال قطعی شد که عراق صحنه نمایش پیروزی آمریکا نیست . وی افزود: امروز آمریکا با یکصد و‪ ۶۰‬هزار نیرو در عراق نه تنها امنیت مردم عراق را تامین نکرده بلکه حتی نتوانسته است خودش را حفظ کند. متکی همچنین عدم توفیق آمریکا و دیگر نیروهای متحدین را درافغانستان، پیروزی حماس در فلسطین و شکست رژیم صهیونیستی درلبنان را ازجمله تحولاتی دانست که تاثیر زیادی در منطقه وجهان داشته است . وی همچنین به تحولات منطقه آمریکای لاتین و روی کارآمدن دولتهای مخالف سیاستهای آمریکا دراین منطقه اشاره و خاطرنشان کرد که این تحولات ناشی از تمایلات ملی ، استقلال خواهی و مقابله با سلطه‌طلبی آمریکا بود.



    خبر
    نام منبع: Anti War
    شماره مطلب: 10115
    دفعات دیده شده: ۷۸۹ | آخرین مشاهده: ۴۴ دقیقه پیش